به‌روزرسانی اصلی ژوئن ۲۰۱۹ Google (داده‌ها و تجزیه و تحلیل)

شکاف های رتبه صفحه فرود


تجزیه و تحلیل صفحه فرود که شکاف هایی را در رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص در اوایل ماه ژوئن نشان می دهد، می تواند به تغییر Google در تنوع دامنه در SERP اشاره کند.

بنر اصلی به‌روزرسانی ژوئن 2019


نوسانات رتبه به روز رسانی اصلی مارس 2019:

بدیهی است که دلایل زیادی برای از دست دادن رتبه شما برای صفحه وجود دارد. با این حال، دیدن شکاف ثابت در رتبه‌بندی زمانی که قبل از آن مرتباً رتبه‌بندی خوبی داشتید، یک پرچم قرمز است.

مرحله 3: نوسانات صفحه فرود خود را بررسی کنید

راه های زیادی برای از بین بردن تاثیر هر به روز رسانی گوگل وجود دارد. می‌توانید به انواع سایت‌ها نگاه کنید، فهرستی از برندگان و بازندگان را تهیه کنید و غیره. برای اهداف ما، من می‌خواهم به تجزیه و تحلیل هر جایگاه بپردازم، به صنایعی که بیشترین تأثیر را داشته‌اند نگاه کنم و ببینم آیا چیزی برای جمع‌آوری از داده‌ها وجود دارد یا خیر.

به طور خاص، هنگامی که از اولین موقعیت رتبه بندی عبور می کنید، مرزبندی واضحی بین سطح نوسانات رتبه ای که در هر جایگاه مشاهده می شود وجود دارد. به عنوان مثال، نه بخش Travel و نه Retail در طول به روز رسانی بیش از 20 درصد افزایش نوسان رتبه را نشان ندادند. این در تضاد شدید با حوزه‌های بهداشت، امور مالی و قمار است که همگی شاهد افزایش 25 درصدی یا بیشتر در نوسان رتبه در طول به‌روزرسانی در جایگاه دوم SERP بودند (که بسیار مهم است زیرا ما در مورد جایگاه دوم صحبت می‌کنیم. ، نه دهم).

با بررسی سهم من در رتبه بندی سایت های متعدد و پس از صحبت با بنیانگذار Rank Ranger، Shay Harel، یک نظریه که خود را در نتیجه به روز رسانی ژوئن ارائه می کند این است که گوگل به طور قابل توجهی در دانستن کلمات کلیدی مرتبط با نمایه اصلی شما بهتر است. به این معنی، ممکن است گوگل درک بهتری از دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی واقعاً به سایت شما مرتبط هستند و کدام یک کمی از نمایه اصلی سایت شما فاصله می‌گیرد، دارد. در مواردی که کلمه کلیدی در نمایه سایت شما قرار می گیرد، اندکی افزایش می یابد، در مواردی که آنها نمی بینند، شما شاهد تنزل رتبه هستید.

با این حال، وقتی به بخش سلامت نگاه می‌کنید، به‌روزرسانی هسته ژوئن بسیار تأثیرگذارتر از آنچه در ماه مارس دیدیم بود. این امر به‌ویژه در بالای SERP واضح است زیرا نوسانات ثبت شده در به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019 در رتبه‌بندی‌های 1، 2 و 3 کاملاً قابل توجه بود، در حالی که افزایش بی‌ثباتی که در طول به‌روزرسانی ماه مارس مشاهده شد، همان چیزی بود که ما معمولاً حتی در طی آن می‌بینیم. به روز رسانی های جزئی تر

در واقع دو گروه سوله در اینجا وجود دارد، طاقچه مسافرتی و خرده فروشی از یک طرف و سوله های بهداشت، امور مالی و قمار از سوی دیگر. دلیل آن کاملاً واضح است، داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند که سه جایگاه اخیر به‌شدت تحت تأثیر به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019 قرار گرفته‌اند.

از بین تمام داده‌هایی که در بالا نشان داده شد، حداقل برای من جذاب‌ترین آنها این است میانگین تغییر موقعیت متریک گوگل همیشه سایت ها را جابجا می کند. سوال این است که تا چه حد؟ آیا گوگل، زمانی که رتبه‌بندی را تغییر می‌دهد، میانگین صفحه را در SERP یک موقعیت یا 100 به بالا/پایین می‌برد؟ این عدد هر چه باشد، انتظار واضح این است که در طول به روز رسانی افزایش یابد. و بدون شکست، دقیقاً همان چیزی است که اتفاق می افتد. به عنوان مثال، در طول به‌روزرسانی Medic، سایت‌های داخل نیچ Health از میانگین تغییر موقعیت 2.34 قبل از به‌روزرسانی به 4.03 در طول به‌روزرسانی رسیدند. با این حال، در اینجا، میانگین تغییر موقعیت در جایگاه سلامت کمتر از یک موقعیت کامل (به طور دقیق 0.86 از یک موقعیت) افزایش یافته است.

بخوانید:   11 افزونه وردپرس که هر سایتی باید داشته باشد

هنگامی که یک کلمه کلیدی دارید که نشان می دهد صفحه فرود شما دیگر رتبه ای ندارد یا تقریباً به همان اندازه نیست (مرحله 2 را ببینید)، اکنون می توانید عملکرد کلی صفحه فرود خود را برای کلمه کلیدی بررسی کنید. به عبارت دیگر، اکنون که کلیدواژه‌ای را جدا کرده‌اید که ممکن است تحت تأثیر تنوع «به‌روزرسانی» قرار گرفته باشد، نگاهی به روند ترند صفحات فرود شما برای آن کلمه کلیدی بیندازید.

همانطور که به سمت پایین تر از SERP حرکت می کنید (یعنی وقتی به رتبه سوم و سپس سه، پنج و 10 محدوده نتایج برتر نگاه می کنید)، نابرابری بین جایگاه ها ادامه می یابد. در حالی که، برای مثال، طاقچه مسافرتی افزایش 54 درصدی را در نوسانات رتبه در 10 نتیجه برتر به طور کلی نشان داد (به طور قابل توجهی بیشتر از طاقچه خرده فروشی 24 درصد)، در مقایسه با افزایش بی ثباتی 84 درصدی در جایگاه سلامت کمرنگ است.

مقایسه به‌روزرسانی هسته مارس 2019 با به‌روزرسانی اصلی ژوئن 2019

به‌روزرسانی هسته ژوئن 2019 در مقابل به‌روزرسانی هسته مارس 2019

لایه های پروفایل

از دست دادن رتبه اصلی چندین صفحه برتر


سقوط ناگهانی و شدید در صفحه فرود رتبه دوم سایت با تغییر Google به تنوع SERP همزمان است.

آیا گوگل می تواند سایت شما و کلمات کلیدی مرتبط با آن را بهتر نمایه کند؟

افزایش تنوع سایت در کنار به‌روزرسانی اصلی ژوئن 2019

در حال حاضر، گوگل گفته است که شما هنوز هم می توانید رتبه دو صفحه را در بالای SERP برای یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید. با این حال، این حداکثر است. به این معنی که شما می توانید حداکثر دو صفحه در بالای SERP برای یک کلمه کلیدی (به عنوان یک قانون کلی) داشته باشید. این مانع از محدود کردن Google برای نمایش دامنه نیست، اما یک بار در میان نتایج برتر در SERP.

سپس می توان استدلال کرد که به روز رسانی هسته ای ژوئن 2019 نسبت به به روز رسانی ماه مارس تمایل بیشتری به سایت های YMYL (Your Money Your Life) داشته است. این با برخی از پچ پچ های جدید در مورد الگوریتم در مقابل دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل مطابقت دارد. با این حال، من تا آنجا پیش نمی روم که بگویم گوگل به طور خاص سایت های YMYL را هدف قرار داده است.

دانستن 100٪ با این چیزها سخت است، اما به نظر می رسد الگویی وجود دارد که گوگل درک بهتری از “هویت” سایت شما دارد. در واقع، برخی در صنعت حدس می زنند که گوگل اکنون یک سایت را به عنوان یک موجودیت می بیند.

من می دانم که این ساده است، اما به راحتی می توان فراموش کرد که فراخوان جدید برای تنوع دامنه “در بالای SERP” است. حالا، آیا این به معنای موقعیت های 1-5، 1-7، یا حتی 1-10 است؟ که دقیقاً برای ما تعیین نشده است. آنچه مسلم است این است که هر چیزی خارج از صفحه یک بخشی از این معادله نیست. هنگام غربال کردن داده های رتبه خود، این را فراموش نکنید. چه تغییرات بزرگی را ببینید یا در صفحه سه یا حرکت یک یا دو موقعیت، این بخشی از الگوی تنوع جدید نیست. باز هم، این واضح است اما به راحتی فراموش می شود.

بخوانید:   روسیه و ایران در حال ایجاد یک مسیر تجاری جدید بین قاره‌ای

اکنون، درک آنچه ممکن است پشت این اعداد باشد کمی دشوار است، زیرا همزمان با به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019، تنظیمی برای تنوع سایت در بالای SERP بود. در 6 ژوئن، گوگل اعلام کرد که نمایش یک دامنه را بیش از دو بار در نتایج جستجوی برتر محدود نخواهد کرد (اگرچه، گوگل نشان داد که مواردی وجود خواهد داشت که ممکن است این موضوع درست نباشد). تنوع دامنه جدید گوگل همزمان با به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019، SERP را وارد کنید و دیدن گستره کامل هرکدام را دشوار می‌کند. بنابراین وقتی می بینیم که به روز رسانی ژوئن میانگین تغییر موقعیت بالایی را نشان نمی دهد، ممکن است داده ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر تعدیل تنوع دامنه قرار گرفته باشد.

چگونه می توان وقوع تنوع دامنه را در مجموعه داده کلمات کلیدی خود پیدا کرد

با آن، بیایید نگاهی بیندازیم تا ببینیم به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019 چگونه بر رتبه‌بندی تأثیر گذاشته است و چگونه می‌توان نشانه‌هایی از تنوع دامنه برتر SERP را در رتبه‌بندی‌های خود جستجو کرد!

تأثیر به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019 بر رتبه‌بندی (تحلیل جایگاه)

با این حال، نگاهی به نوسانات درون سوله ها نشان می دهد که به روز رسانی هسته ای ژوئن 2019 یک رویداد رتبه بندی مهم تر است. با این حال، شایان ذکر است که فقط به این دلیل که گوگل یک به‌روزرسانی را تأیید می‌کند، به این معنا نیست که قوی‌تر از یک به‌روزرسانی تأیید نشده است. با این اخطار، افزایش دسترسی به‌روزرسانی ژوئن فراتر از همه چیز نبود. در عوض، به نظر می رسد طاقچه سفر در طول به روز رسانی های اصلی مارس و ژوئن به همان میزان نسبی تحت تاثیر قرار گرفته است.

نوسانات رتبه به روز رسانی اصلی ژوئن 2019:

از آنجایی که سعی می‌کنم یک شهروند SEO خوب باشم، می‌خواستم به طور خلاصه نکاتی را برای یافتن موارد احتمالی کاهش رتبه صفحات شما به دلیل طراحی تنوع دامنه جدید Google ارائه دهم.

داده های نیچ به روز رسانی هسته ای ژوئن 2019

توانایی افزایش یافته برای تراز کردن ارتقاء و تنزل رتبه در یک نمایه مطمئناً از این نظریه پشتیبانی می کند!

نوسانات رتبه به روز رسانی ژوئن 2019

به بیان ساده، تعداد موقعیت‌هایی که سایت‌ها در طول به‌روزرسانی در مقایسه با تعداد موقعیت‌هایی که معمولاً در نوسان هستند، آنقدرها متفاوت نبود (همه موارد در نظر گرفته می‌شوند).


نوسانات رتبه مارس 2019

اگر می بینید که چندین صفحه را در بالای SERP تا اوایل ژوئن با از دست دادن ناگهانی رتبه بندی در همه صفحات به جز یک یا دو صفحه بعد از آن رتبه بندی کرده اید… به احتمال زیاد تنوع دامنه شما را آزار می دهد.

این بدان معنا نیست که با افزایش طول صفحات به بالا/پایین SERP، سود و زیان هنگفتی وجود نداشته است. که به وضوح آشکار شد. بلکه به این معنی است که تعداد زیادی از سایت‌ها نیز وجود داشتند که کمی به سمت بالا/پایین SERP حرکت کردند.

در 4 ژوئن 2019، گوگل دومین الگوریتم هسته گسترده رسمی خود را در سال 2019 منتشر کرد (که به درستی به‌روزرسانی هسته ژوئن 2019 نامیده شد). در همان زمان، و با پیچیده تر کردن تصویر رتبه بندی، گوگل با افزایش تنوع دامنه، تغییر قابل توجهی در بالای SERP ایجاد کرد. این دو «تغییر» در کنار هم، «رویداد رتبه‌بندی» کاملاً قابل‌توجهی را ایجاد کردند.

بخوانید:   کره‌شمالی خطاب به گوترش: سازمان ملل بازیچه آمریکاست

در واقع، بخشی از من متعجب است که آیا دلیل کاهش میانگین تعداد موقعیت‌های سایت‌ها با این به‌روزرسانی این است که گوگل در نحوه درک کلمات کلیدی در رابطه با «نمایه» یک سایت/صفحه بسیار ظریف‌تر شده است. – بر این اساس رتبه بندی را کمی تنظیم کنید.

این یک الگوی سراسری بود. در طی به‌روزرسانی Medic، بخش قمار شاهد بود که میانگین تعداد موقعیت‌هایی که سایت‌ها در حال حرکت بودند 1.31 موقعیت افزایش یافت. در اینجا، در طول به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2019، این تعداد فقط 0.34 موقعیت بود.

من اتفاقی دیدم که کارشناس مشهور سئو، جیانلوکا فیورلی، نشان داد که “…برای مجموعه های پرس و جو اصلی، رتبه بندی ها در حال بهبود استبدیهی است، و همانطور که Gianluca اشاره کرد، این هدف از یک به روز رسانی اصلی است. با این اوصاف، به نظر می رسد پیشرفت قابل توجهی در توانایی گوگل برای بهبود رتبه سایت برای آن دسته از کلمات کلیدی که با نمایه اصلی آن مطابقت دارند، وجود دارد. اشاره کرد که به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی‌های اصلی با افزایش قابلیت نمایه کردن سایت‌ها/صفحات همراه هستند.

البته، و همانطور که احتیاط به ذکر است، هیچ تجزیه و تحلیل داده ای نمی تواند به طور کامل وسعت، وسعت یا حتی الگوهای هر الگوریتم معینی را به تصویر بکشد. مهم است که به یاد داشته باشیم که هر داده ای که می بینیم در واقع بخش کوچکی از یک تصویر بسیار بزرگ است که تعریف واقعی آن غیرممکن است. با این اوصاف، داده‌هایی که من در مورد پنج صنعت خاص جمع‌آوری کردم، در اینجا آمده است:

درباره نویسنده

مردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/june-2019-core-update

من می خواهم داده ها را در اینجا کمی زمینه ارائه دهم. برای انجام این کار، بیایید ببینیم که به‌روزرسانی هسته ژوئن 2019 چگونه در برابر به‌روزرسانی اصلی مارس 2019 قرار می‌گیرد. تنها با نگاهی به طول عرضه و سطوح نوسان، به‌روزرسانی ژوئن یک روز کوتاه‌تر بود اما سطوح نوسان رتبه کمی بالاتر را مشاهده کرد (به زیر مراجعه کنید).

بیایید فرض کنیم شما فقط 100 نتیجه برتر یا حتی فقط 10 نتیجه برتر را دنبال می کنید. اگر دوست دارید، پس به دنبال شکافی در رتبه بندی صفحه فرود خود برای یک کلمه کلیدی خاص، چیزی است که می تواند به حذف صفحه شما از بالای SERP به خاطر تنوع اشاره کند.

از دست دادن رتبه صفحه فرود


مانیتور صفحه فرود که صفحه ای را نشان می دهد که برای یک کلمه کلیدی خاص از رتبه بندی های برتر حذف شده است

نوسانات رتبه به روز رسانی ژوئن 2019


تغییرات بزرگ یا کوچک رتبه در موقعیت هایی که فراتر از صفحه یک SERP هستند را نمی توان با تغییر Google به تنوع SERP توضیح داد.

مرحله 2: به دنبال شکاف در رتبه بندی صفحه فرود خود باشید

اجازه دهید از دروازه بگویم، بیش از یک راه برای پوست یک گربه وجود دارد. من فقط از چند گزارش رتبه‌بندی از داخل Rank Ranger استفاده می‌کنم تا برخی از نشانه‌ها را برجسته کنم که ممکن است به صفحه‌ای اشاره کند که تحت تأثیر نگرانی‌های تجدید شده تنوع بالای SERP Google قرار گرفته است.

مرحله 1: بدانید که تنوع SERP کجا مهم است