عنکبوت های گوگل که نقش خزیدن در بین صفحات وب WEB را بر عهده دارند، به خوبی سایت ها را بررسی میکنند و در این بین سعی میکنند بهترین آنها را بر اساس پارامترهای که مدنظر دارد رتبه بندی کند و مدام در حال تلاش هستند که بهترین وب سایت را در بهترین جایگاه قرار دهد. به کمک ابزارهایی مانند ahrefs یا SEMrush می توان بررسی کرد که رقبای شما با چه کلماتی رتبه گرفته اند. اما نکته مهم در استفاده از این ابزار ویژگی های خوبی مانند داشتن ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی می باشد. موقعیت: کلمات کلیدی که در مکانهای مهم مانند عنوان ها، سر صفحهها و قسمتهای بالایی متن اصلی بیشترین اثر را دارند. از دامنه هایی که اعتبار لازم را در نزد موتورهای جستجو دارند و در زمینه فعالیت شما هستند برای دریافت لینک استفاده کنید. در اینجا لیستی از آیتم های لازم به بررسی کلمات کلیدی آورده شده است. همچنین می توانید متناسبا میزان هزینه لازم را تخمین بزنید.
2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی! اما تجزیه و تحلیل رقبا می تواند برای انتخاب استراتژی سئو راهکار مناسبی باشد. بخصوص متنهایی که در حوزه تجزیه و تحلیل و صنعت است. گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی رایگان است. گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای خییلی قوی و رایگان است که توسط گوگل ارائه می گردد. اما تحلیل سایت بدون ابزارهای سئو کار بسیار مشکل و حتی گاهی اوقات غیر ممکن است. بدون یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی کل فرایند سئو پیش رو می تواند با شکست مواجه شود. برای پیدا کردن کلمات کلیدی Long-Tail می توانید از ابزار هایی مانند ahrefs، SEMrush، Ubersuggest و حتی خود گوگل استفاده کنید. کافی است فقط روی آیتم هایی که مربوط به شما است تمرکز کنید.
یکی از سریع ترین راه ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی، پیدا کردن کلماتی است که رقبای شما برای آن رتبه کسب کرده اند. وبلاگ نویسی یکی از ساده ترین راه ها برای تولید محتوای سایت است. ولی در صورتی که از سایت برنامه نویسی شده استفاده می کنید باید حتما این فایل را ایجاد کنید. عنوان های مناسب و جذاب سئو شده برای تگ های H1 صفحات درج کنید. بهینه سازی تگ H1 برای سئو بسیار اهمیت دارد. با استفاده از Mobile-Friendly Test toolبررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل بهینه شده یا خیر. باید سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که تنها یک نسخه واحد از آن در گوگل ایندکس شود. در نظر داشته باشید اگر شما دارای تجربه کمی در زمینه سئو باشید نمی توانید موفق باشید و تنها زمان را از دست خواهید دارد برای این منظور شما می توانید از یک شرکت سئو و یا متخصص سئو کمک بگیرد . برای هر یک از صفحات باید تنها یک تگ H1 درج شده باشد. آن ها را در تگ های هدر و شرح تصاویر ( تگ آلت ) قرار دهید. این بخش خیلی مهمه ، شما در این قسمت تعیین میکنید که ربات های گوگل و دیگر موتور ها کدوم پارت از سایت رو داخل نقشه هست رو مورد اولویت ، دقت و توجه بیشتر و دقیق تری قرار بدند.
لینک های شکسته برای تجربه کاربر مضر هستند. با اینکه امروزه موتورهای جستجو و الگوریتم های آن ها بسیار پیشرفت کرده اند، اما هنوز هم نیاز به توسعه بیشتر برای عملکرد بهتر هستند. سئو به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام میشود، در واقع سئو مجموعه فعالیتهایی است که ما انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنیم. سئو کلاه سیاه به منظور فریب و بازی دادن موتور جستجوی گوگل است .سئوی کلاه سیاه رسیدن سایت به رتبه برترگوگل را در کوتاه مدت میسر می کند . بهره از LSIهاي مرتبط با داستان، در اينجا عاملي بسيار مهم براي رتبه گيري ميتواند بشود. اشاره نمود. شما با دانلود ديوار من، به راحتي ميتوانيد از ديوار بر روي موبايل خود بهره ببريد. این نقشه همانند یک برگه درخواست است که برای رباتهای خزنده موتورهای جستجو ارسال میشود تا این رباتها بر اساس این لیست صفحات تشکیلدهنده وبسایت شمارا بررسی کنند و اطلاعات وبسایت شمارا ذخیرهسازی کنند. برای این کار باید صفحاتی که با کلمه مد نظر شما رتبه کسب کرده اند را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند برای سئو سایت خود برنامه ریزی و زمانبندی کنید.
هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دادهاند؟ در سئو هدف این است که سایتی بسازیم تا کاربران حس خوبی از بازدید آن داشته باشند. به عبارت دیگر کاربران زمان خود را صرف وب سایتی خواهند کرد که سرعت بالا، محتوای ارزشمند و رابط کاربری مناسبی دارد. زیرا کاربران وقتی روی یک نتیجه کلیک می کنند بیش از 3 ثانیه منتظر لود شدن صفحات باقی نمی مانند و صفحه را ترک می کنند. 5. در این مرحله، روی گزینه «طبقهبندیها» کلیک میشود. این عناوین در رتبه بندی شما و همچنین افزایش نرخ کلیک (CTR) وبسایت شما تاثیرگذار است.
به ترتیب چک لیست سایت خود را بررسی کنید. اگر وب سایت های دیگر به صفحه ای از سایت شما که وجود ندارند لینک می دهند، حتما این لینک های شکسته را برطرف کنید. با همکاری و کار گروهی بی شک برطرف کردن هیچ یک از این موارد دشوار نخواهد بود. جاهایی که نیاز به اصلاح و بهبود دارند را مشخص کنید و با برنامه ریزی آن ها را برطرف کنید. نتایج جستجوی پولی تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج طبیعی یا زیر آن قرار دارند. آن را به عنوان یک راهنمای سئو برای مبتدیان در نظر بگیرید. هیچ وقت کپی کردن استراتژی رقبا راهکار مناسبی برای موفقیت در سئو نیست. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با انجام تمامی موارد فوق می توانید به یک سئو اصولی و خوب دست پیدا کنید، اما نکته قابل توجه و قابل ذکر در اینجا این است که کار خود را به مجموعه ای بسپارید که این موارد را به نحو احسن انجام دهد زیرا انجام دادن تمامی این موارد به علت به روز شدن مداوم الگوریتم های گوگل کاری غیر ممکن خواهد بود و از عهده یک شرکت با یک پرسنل که مأموریت انجام سئو را دارد امکان پذیر نخواهد بود و بهترین کار در این زمینه برون سپاری وبسایت خود می باشد .
برای مثال در زمان تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی تشخیص هدف کاربران با بررسی نقشه گوگل، اسنیپت ها و ریزالت های اولیه در صفحه SERP، انجام می شود. هدف از نقشه سایت این است که به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات مهم تر وبسایت را به خوبی شناسایی کنند. می توانید خطاهای خزش (Crawl Errors) را که از طریق سرچ کنسول گوگل شناسایی کنید. این روشهای غیر قانونی بالاخره دیر یا زود توسط گوگل شناسایی میشوند و وبسایت شما بهسرعت توسط گوگل جریمه میشود، رنک سایتتان به شدت پایین میآید، یا اینکه گوگل شما را به طور کامل از نتایج جستجو حذف میکند. سئو یا search engine optimization که به طور مخفف SEO نامیده میشود، راهکارهایی برای بهینه سازی سایت است تا وب سایت شما در میان نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود. همچنین یکی از زیرشاخههای پُرسود و بخش جدایی ناپذیر دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو هست. همچنین اشتراک این لینک ها در شبکه های اجتماعی نیز ساده تر خواهد بود.
ایندکس شدن سایت در نسخه های با و بدون www، با و بدون https می تواند به سئو سایت شما آسیب قابل توجهی سایت linkoor بزند. ثبت نقشه سایت در گوگل روی سئو سایت شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. ممنون بابت اینکه نظرت رو ثبت کردی. رباتهای موتورهای جستجو وظیفه دارند محتوای جدید یا بهروزرسانی شده سایت ما را پیدا کرده و در صورت نیاز آن را ثبت یا ایندکس کنند. اما قطعا آیتم هایی هستند که نیاز به بررسی مجدد و بهبود دارند. لذا پیش از تولید محتوا حتما با آنالیز صفحه SERP، بررسی Feachered Snippet ها، سئو محلی و … ابزار های آنالیز سئو تحلیل های متفاوت و کاملی در مورد میزان سختی کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهند. قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرس در نظر گرفته می شود بر اساس کیفیت کار و تکنیک هایی که هنگام طراحی سایت در نظر گرفته می شود می تواند متفاوت باشد. در صورتی که وب سایت شما با CMS وردپرس طراحی شده باشد می توانید از پلاگین های سئو داخلی استفاده کنید. ای تی مهر ( برند) بخش گسترده ای از دقت و توجه خود را برای طراحی سایت و رعایت نکات سئو بر سئوی داخلی سایت قرار می دهد.
به طور کلی می توانید تخمین بزنید برای دریافت رتبه در یک کلمه خاص به چه میزان آتوریتی در سایت، جه میزان زمان و هزینه نیاز دارید. همیشه بر سئو تکنیکال یا سئو فنی تاکید شده است اما در سئو سایت فروشگاهی تاکید بر سئو تکنیکال چندین برابر می باشد، زیرا در وبسایت فروشگاهی تعداد بالایی صفحه وجود دارد که نیاز به سئو فنی را افزایش می دهد. معمولا این کلمات دارای سختی بالایی هستند و رقابت زیادی دارند. شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد. یکی از محبوب ترین پلاگین های سئوکه در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، پلاگین یوآست می باشد.
گوگل از سال 2010 سرعت صفحات در دسکتاپ را جزء معیار های رتبه بندی قرار داد. استفاده از داده های ساختار یافته یا Structured Data یا Schema Mark Up به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. مدتی است که سئوکاران با هرس کردن محتوای سایت، دستاوردهای چشمگیری داشته اند. به همین دلیل اگر سوالاتی که کاربران از گوگل می پرسند را پیدا کنید، حتما می توانید محتوای مناسب نیز تولید کنید. بنابراین داشتن یک وب سایت مناسب موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. در نتیجه می توانید کلمات مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. این ابزار به شما امکان می دهد داده های ارزشمندی را درباره تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، نحوه ورود به سایت شما و نحوه تعامل با صفحات را مشاهده کنید. در گزارش coverage می توانید خطا ها و اخطار های این بخش را ببینید. با استفاده از screaming frog و سایر ابزار های بررسی فنی سایت می توانید این لینک ها را شناسایی کنید.
همچنین در لینک سازی داخلی ممکن است به صفحه ای لینک داده باشید که حذف شده است. در این چک لیست تلاش شده کلیه بخش های اصلی سئو شامل اصول پایه سئو، سئو فنی، سئو داخلی و محتوا، سئو خارجی پوشش داده شود. ما برای این که چک لیست سئو 2021 به سادگی قابل استفاده باشد آن را به چندین بخش تقسیم کرده ایم. در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم. بهترین روش برای آموزش سئو و یادگیری آن چیست؟ در این مرحله باید به سراغ آموزش سئو پیشرفته بروید و اطلاعات خود را در همه حوزهها کامل کنید. بنابراین علاقه ای ندارید که نتایج جستجوتون در مورد آموزش برنامهنویسی و یا هرچیز دیگهای باشه. بهینه سازی موتورهای جستجو، در واقع به مجموعه ای از تاکتیکها و دستورالعملها گفته میشود که با بکارگیری آن می توان، جایگاه سایت مورد نظر را در موتورهای جستجو بالاخص گوگل و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک را بیشتر کرد. تغییر مسیر باید به گونه ای پیاده سازی شود که لینک A بدون هیچ واسطه ای به لینک B هدایت شود. ساختار URL ها نقش مهمی در هدایت کاربر و موتور جستجو به یک صفحه دارد.
بهترین مکان برای شروع سئو این است که کمی درک داشته باشید. در مورد خود این فعالیتها به طور خلاصه در ادامه صحبت میکنم اما اجازه بدهید کمی بیشتر خود سئو را توضیح بدهم. برخی از CMS ها به طور خودکار این فایل را ایجاد می کنند. کاهی اوقات در برخی از صفحات به اشتباه تگ نوایندکس درج شده است. صفحاتی که چندین تگ H1 دارند را پیدا کنید و این مشکل را حل کنید. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، می توانید از تگ canonical در یکی از صفحات خود استفاده کنید. مطمئن شوید که محتوای صفحه فرود شما با هدف کاربر (User Intent) مطابقت دارد. ، هدف کاربر شناسایی کنید. برای محتواهای خود Title Tags و meta description جذاب و همسو با Search Intent درج کنید. برای مثال اگر کاربر به دنبال یک صفحه فروشگاهی شامل دسته بندی محصولات خاصی باشد، ولی شما یک مقاله آماده کرده اید، محتوای شما با Search Intent تطابق ندارد. و مطمئن شوید محتوایی که برای این کار تولید کرده اید با هدف کاربر تطابق دارد.