گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به سمت مدلی حرکت می کنند که هدف جستجوگران را در اولویت قرار می دهد. موفقیت قطعههای موقعیت صفر به همراه تعداد زیادی از تغییرات الگوریتم اخیر مانند بهروزرسانی «محتوای مفید» و مجموعهای از تنظیماتی که در سال جاری انجام شد و بررسیهای با کیفیت پایین را هدف قرار میدهند، گواهی بر این موضوع است.
به عنوان مثال، اصطلاح “بهترین کیف های دستی چرمی” به بهترین شکل به عنوان کلمه کلیدی “مرور و در نظر گرفتن” با هدف متوسط ”خرید و تبدیل” درک می شود. به این ترتیب، جایی در وسط قیف فروش یک فروشگاه اینترنتی معمولی، بین «در نظر گرفتن» و «خرید» قرار دارد. پس از درک این موضوع، میتوان آهنربای سربی و مواد تبلیغاتی را بر این اساس به محتوا اضافه کرد تا بازدیدکننده را تشویق به خرید کند.
5. از Intent برای شکل دادن به ساختار محتوا استفاده کنید
درک مقوله های شناخته شده قصد مهم است. با این حال، به خاطر داشته باشید که اینها فقط چارچوب های کلی هستند. تفاوت معنایی پشت کلمه کلیدی با ارزیابی طیف وسیعی از عوامل – نتایج موجود، فصلی بودن، مکان – که بعداً به آنها خواهیم پرداخت، تعیین می شود.
قبل از اینکه هدف خاصی را در پس یک کلمه کلیدی که برای یک مقاله یا صفحه فرود ردیف شده است بررسی کنید، مهم است که یک اصل کلیدی را درک کنید: محتوا همیشه باید اهداف جستجوگران را برآورده کند و نباید منحصراً روی مجموعهای از کلمات کلیدی یا سایر تکنیکهای فنی تمرکز کند. عوامل رتبه بندی
درك كردن چی اطلاعاتی که مشتریان بالقوه شما می خواهند و چگونه آنها می خواهند آن را مصرف کنند، یک فرآیند مداوم است که باید از رشته های مختلف مانند تجزیه و تحلیل و تجربه کاربر (UX) استخراج شود.
یک صفحه وب با ساختار مناسب، کاربران را از طریق محتوای مرتبط راهنمایی می کند، نیازهای آنها را برآورده می کند و به طور مؤثر هدف را برآورده می کند. نتیجه این است که آنها به احتمال زیاد به مرحله بعدی سفر خود می روند، مانند “مرور و در نظر گرفتن” به “خرید و تبدیل”. به این ترتیب، بازدیدکنندگان “سرد” بیشتر احتمال دارد برای یک نسخه آزمایشی، مشاوره یا خرید ثبت نام کنند.
این می تواند یک تمایز ظریف از دیدگاه SEO باشد. به عنوان مثال، هنگامی که جستجوگر عبارت «چگونه پای سیب بپزیم» را وارد می کند، احتمالاً به دنبال یک دستور العمل کوتاه، بصری آموزنده و ساده است، نه یک صفحه طولانی از محتوا که شامل هر تکرار ممکن کلمه کلیدی باشد.
به عنوان مثال، گوگل موارد زیر را در قسمت زیر بیان می کند دستورالعمل های مدیر وب سایت برای بهروزرسانی اخیر «محتوای مفید» آن: «آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).»
به عنوان مثال، محتوای اطلاعاتی با هدف «مرور و در نظر گرفتن» بالا باید شامل قطعههای برجسته باشد و از پاسخهای کوتاه، نقاط گلوله، فهرستهای شمارهدار و غیره استفاده آزادانه داشته باشد. همچنین ضروری است که استفاده صحیح از داده های ساختاریافته را به منظور افزایش دید در موتورهای جستجو بکار ببرید.
مقولههای هدف کلمه کلیدی (“یادگیری و درک”، “مرور و در نظر گرفتن” و “خرید و تبدیل”) نیز میتوانند به این صورت درک شوند. مراحل وقتی عبارات کلیدی را بهعنوان نشاندهنده درجات مختلف علاقه و انگیزه خریدار میبینید، میتوانید دقیقاً انواع اطلاعات، آهنربای سرب و فرصتهای خرید مورد نیاز برای انتقال آنها به قیف فروش را در اختیار جستجوگران قرار دهید. بخش سئو باید استراتژی خود را در برابر قیف فروش شرکت شما ترسیم کند، اگر قبلاً این کار را نکرده است.
سئو نویسی موثر: 5 مرحله
در این مورد، طول و چگالی کلمات کلیدی ظاهراً در تضاد با رویکرد سنتی سئو هستند. با این حال، موتورهای جستجو به طور فزاینده ای عوامل رتبه بندی مانند این را کاهش می دهند.
پس از این مرحله اولیه، باید رویکرد خود را برای به دست آوردن درک دقیق تر و جامع تر از اینکه چرا جستجوگران از یک پرس و جو خاص استفاده می کنند، گسترش دهید.
منبع: https://www.brightedge.com/blog/strategizing-intentan-seo-guide
بهینهسازی برای هدف منجر به افزایش عملکرد در کل میشود، چه از نظر تعامل محتوا، رتبهبندی یا تبدیل سنجیده شود. این بخش اصلی یک استراتژی موفقیت آمیز بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.
این پست به تشریح مراحل عملی برای درک و استفاده از قصد جستجوگر میپردازد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از دانش کامل هدف کلمه کلیدی و نه جزئی کار کنید، همانطور که اغلب در مورد سئوکارها اتفاق می افتد.
1. محتوا را بر اساس هدف و نه کلمات کلیدی ایجاد کنید
نحوه بهینه سازی برای قطعه های ویژه و موقعیت صفر
دموکراتیک سازی سئو: راهنمای عملی
9 نکته برای سئوی ضد گلوله: الگوریتم استراتژی سئوی خود را اثبات کنید
دانستن این دستهها مفید است زیرا به شما کمک میکند هنگام حفاری عمیقتر جهتگیری کنید. اگر هدف کلی یک عبارت کلیدی را می دانید، می توانید در یک چارچوب مشخص کار کنید تا جزئیات و ظرافت بیشتری را اضافه کنید.
عوامل زیر را برای سنجش هدف عمیقتر کلمات کلیدی ارزیابی کنید:
- صفحات رقیب: کدام محتوای رقیب برای کلمات کلیدی انتخابی شما عملکرد خوبی دارد؟ محتوای با عملکرد بالا اغلب (اما نه همیشه) نشان دهنده ارزش موتورهای جستجو است. با این حال، به خاطر داشته باشید که محتوای رقیب تنها زمانی به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد در نظر گرفته می شود که با عوامل دیگر در تضاد نباشد. گاهی اوقات، محتوای یک نوع خاص ممکن است رتبه بالایی داشته باشد زیرا جایگزین های بهتری هنوز ایجاد نشده اند. سهم صدای Brightedge دید واضحی از چشم انداز رقابتی ارائه می دهد و به شما امکان می دهد رقبای واقعی شما را ببینید. وقتی کلمات کلیدی با هدف نگاشت میشوند، Share of Voice نشان میدهد که رقابت در طول سفر خرید چگونه پیش میرود تا ببیند کجا برنده شدهاید یا کجا عقب ماندهاید.
- محتوای با کارایی بالا در سایت شما: کدام محتوای سایت شما دارای میزان تعامل و تبدیل بالایی است و رتبه خوبی دارد؟ مهمتر از همه، آیا می توان محتوای با عملکرد برتر را به مجموعه کلمات کلیدی خاصی پیوند داد؟ نگاه کردن به صفحات وب شما به ارزیابی انحصاری صفحات وب ترجیح داده می شود زیرا می توانید رتبه بندی آنها را تأیید کنید. و با سیگنالهای هدف مانند زمان در صفحه، نرخ پرش پایین، تبدیلها و غیره مواجه شوید.
- محل: آیا کلمات کلیدی انتخابی شما با جغرافیا مرتبط است؟ اگر جستجوگر به دنبال یک سازمان محلی، اطلاعات مربوط به رویدادهای نزدیک یا سایر نتایج مرتبط با جغرافیا باشد، ایجاد محتوای عمومی هدف یک کلمه کلیدی را برآورده نخواهد کرد. برخی از عبارات کلیدی، مانند “چگونه فوتبال را یاد بگیریم”، ممکن است هدف جغرافیایی جزئی داشته باشند. یادگیری فوتبال در انگلستان احتمالاً تا حدودی فرآیندی متفاوت از یادگیری در ایالات متحده خواهد بود.
- فصلی بودن: آیا یک پرس و جو خاص بعد فصلی دارد؟ این مهم است که قصد را در زمینه گسترده تر رویدادهای سراسر کشور یا حتی جهانی ارزیابی کنید که ممکن است به دلیل استفاده جستجوگر از مجموعه ای از کلمات کلیدی کمک کند. اغلب این رویکرد می تواند عبارات به ظاهر بی معنی را روشن کند. برای مثال، عبارات «زمان بازی» و «شانس تیم» معنای بیشتری پیدا میکنند، اگر بدانید Superbowl در راه است.
- کانال ها: کدام قالبهای رسانهای-مقالات، ویدئوها، تصاویر- برای یک کلمه کلیدی محبوبتر هستند؟ ابزارهای ارتباطی اغلب به همان اندازه مهم هستند که در مورد هدف صحبت می شود. رتبهبندیهای کنونی اگر نگوییم خطاناپذیر، راهنمای مفیدی هستند.
4. هدف را با مراحل مختلف سفر خریدار مطابقت دهید
هدف کلمه کلیدی معمولاً در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:
- یاد بگیرید و بفهمید: سوالات مربوط به محتوای آموزشی عبارات اطلاعاتی می تواند از تعاریف یک جمله ای تا مقالات علمی عمیق باشد. مقالات “چگونه” در این دسته قرار می گیرند.
- مرور و در نظر گرفتن: پرس و جوهایی که بخشی از فرآیند تحقیق قبل از خرید را تشکیل می دهند. بررسی محصول نمونه ای از محتوایی است که این هدف را برآورده می کند. «بهترین مایکروویوهای 2022» و «بررسی لپتاپها» عبارات معمولی هستند.
- خرید و تبدیل: پرس و جو از جستجوگرانی که مایل به خرید قطعی هستند. گاهی اوقات آنها را کلمات کلیدی “معامله” می نامند. «Macbook Air 2022» و «آخرین رمان استیون کینگ» هر دو نمونه هستند.
- ناوبری: جستارهایی که برای بازگرداندن پیوندهای سایت خاص طراحی شده اند، مانند «ویکی پدیا» یا «فیس بوک». کاربران می خواهند به یک سایت خاص “پیمایش” کنند.
درک کلمات کلیدی بر حسب دستههایی که در بالا توضیح داده شد (“یادگیری و درک”، “مرور و در نظر گرفتن”، “خرید و تبدیل” و “ناوبری”) شروع است.
11 افسانه سئو که در سال 2022 به رتبه بندی شما آسیب می زند
درک هدف پشت کلمات کلیدی جنبه های سفر مشتری شما را روشن می کند و شما را قادر می سازد محتوا را با مراحل مختلف قیف خرید مطابقت دهید.
نتیجه
مکعب داده BrightEdge می تواند به SEO و بازاریابان دیجیتال کمک کند تا قصدشان را با تحقیقات کلمات کلیدی مرتبط کنند. با کلمه کلیدی مانند «کفش مردانه» شروع کنید و ده ها هزار جستجوی مرتبط با آن عبارت را ببینید. روی فیلترهای نتایج جهانی قرار بگیرید و کاربران میتوانند آن کلمات کلیدی را که Google نتایج جهانی را نشان میدهد که با سیگنالهای «یادگیری و درک» مطابقت دارند، جدا کنند. از آنجا، تیم های سئو می توانند یک گروه کلیدواژه جدید برای ردیابی و اندازه گیری پیشرفت آن مخاطب ایجاد کنند. این تمرین را برای سایر نتایج جهانی که با اهداف مورد نظر شما برای یک استراتژی کل نگر مطابقت دارد که با تمام مراحل قیف مشتری مطابقت دارد، تکرار کنید.
3. فرآیندهایی برای کشف هدف عمیق تر ایجاد کنید
همانطور که بخشهای سئو به سمت یک مدل دموکراتیک پیش میروند، میتوان به رشتههای قبلی مجزا برای ایجاد بینش و ایدههای جدید دسترسی داشت، که همگی میتوانند به سئوکاران کمک کنند تا هدف کلمات کلیدی را درک کنند و از آن استفاده کنند.
منابع بیشتر
مثال معروف دیگر معیارهای EAT (تخصص، اقتدار و اعتماد) گوگل است که برای ارزیابی اینکه محتوا چقدر نیازهای خاص جستجوگر را برآورده می کند طراحی شده است. پشت کلمات کلیدی، هم از نظر اطلاعات و هم از نظر قالب.
2. مقوله های سست هدف کلمه کلیدی را درک کنید
سئوی موبایل: چرا مهم است و چگونه سایت خود را در سال 2022 بهینه کنید
محتوای تجاری، بهویژه، باید از دادههای ساختاریافته برای انتقال اطلاعات مهم درباره نظرات و ویژگیهای محصول مانند قیمتگذاری استفاده کند. و این به همان اندازه برای دوره های دانشگاهی و محصولات مو صدق می کند. داده های ساختاریافته در انتقال افراد از مرحله اطلاعاتی به تبدیل بسیار مفید است.
با این حال، بسیاری از شرکتها وقتی صحبت از درک مقصود به میان میآید، رویکردی معیوب اتخاذ میکنند. آنها نمی توانند فراتر از معنای سطحی کلمات کلیدی نگاه کنند و تعیین کنند چرا جستجوگران از آنها به شیوه ای کامل تر و ظریف تر استفاده می کنند.
این ساختار وقتی صحبت از رضایتبخشی به میان میآید، صفحات وب به اندازه محتوا مهم هستند. درک هدف اصلی کلمه کلیدی صفحه میتواند روشهایی را که شما از مجموعهای از عناصر درون صفحه استفاده میکنید، از جمله سرصفحهها، تصاویر، ویدیوها، نقاط گلوله، فهرستها، نشانهگذاری طرحواره و غیره را تعیین کند.