حداقل، کسبوکارها با نحوه کارکرد این روش و اینکه چرا تبدیل عجیب و غریبی را دریافت میکنند که یک عدد کامل نیست، آشنا هستند. (هنوز مرتباً از من این سؤال می شود.)
پذیرش منحنی یادگیری
اما برای استفاده از گزارش پیشرفته GA4 Google Ads، این در نسخه جدید مدیریت خواهد شد کاوش کنید بخش. مشکل بزرگی نیست، اما برای کسانی که هر روز روی پلتفرم نیستند، این میتواند مشکلی برای سرعت بخشیدن به آن باشد.
غروب یونیورسال آنالیتیکس فردا، 1 ژوئیه است (و ممکن است از زمانی که شما در حال خواندن این مطلب هستید گذشته باشد).
اگر هنوز با تکرار گزارشها و داشبوردهای مشابه مشکل دارید، گزارشهای سفارشی علم موشکی نیستند.
من رک خواهم گفت. Google Analytics 4 در سال گذشته باعث سردردهای زیادی برای آژانس ها و مشاغل شده است.
رویدادها یک تفاوت مدل داده اساسی بین ویژگیهای UA و GA4 را نشان میدهند. با آن، یک معیار UA اساسی در بازدید از صفحه را از دست خواهیم داد. جلسات اینجا پادشاه هستند.
در UA، یک تب Google Ads در بخش گزارش کسب وجود دارد که دسترسی به آن آسان است. راهحل بیشتری در GA4 وجود دارد، با گزارشهای خارج از جعبه مشابه که بهعنوان کارت خرید پنهان میشوند.
ما این مشکل را در رابط Google Ads با گزارش تبدیل تاخیری آن مشاهده می کنیم.
شکی نیست که GA4 گزارشها و بینشهای جدیدی را ارائه میکند که UA با آنها دست و پنجه نرم میکرد (گزارش قیف کاربر) یا نمیتوانست ارائه دهد (سلام، اسناد مبتنی بر داده و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده!).
انتساب دادهمحور Google Ads و GA4 متفاوت است، زیرا Google Ads فقط در همه جا نسبت داده میشود کانال های مختلف Google، در حالی که GA4 در تمام کانال ها گسترش می یابد.
جایی که اختلال وجود دارد، فرصت وجود دارد.
نه خیلی سریع
از طرف دیگر، اگر مشتری نیاز به گزارش فوری دارد، راه حل آن استفاده از صادرات جریان در BigQuery است.
مرگ صفحه نمایش به این معنی است که سایر معیارهای کلیدی UA، مانند نرخ پرش، متفاوت محاسبه می شوند.
و حتی زمانی که گزارشها شروع به انتشار کنند، به دلیل تاخیر زمانی، دادههای کاملی را نخواهیم دید.
بنابراین، بسیاری از تبلیغکنندگانی که چنین نیستند، چنین معیارهایی را دور خواهند زد.
این نتیجه حرکت از آخرین کلیک به اسناد مبتنی بر داده خواهد بود.
تنها تضمین طی چند هفته آینده این است که قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود.
این امر باعث اختلال (به دلیل کندتر تولید گزارش استاندارد) و ناهماهنگی در گزارش کانال می شود.
نمی توان انکار کرد که وقتی همه ما به GA4 عادت کنیم و UA را در نقش جدیدش به عنوان شبح داده های گذشته بپذیریم، برای آن بهتر خواهیم بود.
این دادههای بیدرنگ و دقیق را ارائه میکند، که میتوانید آنها را از طریق داشبورد استودیو Looker در آن دورهها و رویدادهای فروش کلیدی پر کنید.
فقط یک رویداد بزرگ
تمرکز بر ویژگیهای جدید در گزارش بلادرنگ جدید، مانند عکسهای فوری کاربر و مقایسهها، میتواند یک تاکتیک مؤثر برای حواسپرتی باشد.
دادههای نرخ تبدیل منبع/متوسط و تجارت الکترونیک (از جمله سایر موارد) معیارهای خارج از جعبه نیستند که بتوان آنها را همگامسازی کرد، مگر اینکه ایجاد فیلدهای سفارشی راحت باشد.
اما کسانی که به استفاده از گزارش UA برای چندین سال عادت دارند، باید خیلی سریع خود را تطبیق دهند.
گزارش های من کجا رفت؟
این معیارها برای بسیاری از مشاغل کلیدی هستند. برای استفاده حداکثری از GA4، روی معیارهای مشابه یا جایگزینی که مختص پلتفرم هستند تمرکز کنید (مثلاً نرخ تعامل).
نرخ پرش UA زمانی است که یک جلسه فقط یک صفحه نمایش داشته باشد، در حالی که نرخ پرش GA4 معکوس نرخ تعامل است (متریک جدید برای GA4).
اگر میخواهید از مجموعه گزارشدهی جدیدی که GA4 ارائه میکند بهرهمند شوید، یک تعظیم دیگر در کلاه آنها و یک منحنی یادگیری ضروری است.
صبر لازم است و کسبوکارها باید از اینرسی گزارشهای گذشته بیرون بیایند تا به جلو بروند و از این طلوع جدید تحلیل داده استقبال کنند.
بازاریابان PPC باید آنها را در طول مسیر راهنمایی و آموزش دهند. از طریق ایمیلهای مداوم مدیران شرکت که خواستار این هستند که بدانید چرا بازدیدهای صفحه کاهش یافته و چرا نرخ پرش تا این حد افزایش یافته است، ادامه دهید.
با همسو کردن این معیارها با اهداف خود و شناسایی ارزش آنها، می توانید نقاط هدف را به نفع خود تغییر دهید.
اگرچه اسناد مبتنی بر داده برای گوگل آنالیتیکس جدید است، اما برای گوگل تازگی ندارد.
حداقل در سال گذشته، این مدل اسناد پیشفرض در Google Ads بوده است و سالها است که وجود داشته است.
همانطور که مطمئن هستم از قبل می دانید، GA4 همه چیز در مورد این رویداد است.
خبر خوب در اینجا این است که گوگل در سال گذشته گزارش های خارج از جعبه بیشتری را منتشر کرده است، بنابراین آنها به این نگرانی ها گوش داده اند و در حال اقدام هستند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.