به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه «چاینا دیلی» براساس اطلاعات آماری اتحادیه سازندگان اتومبیل چین صادرات خودرو این کشور در سال ۲۰۲۱میلادی به ۲ میلیون دستگاه رسید. از این تعداد ۵۰۰ هزار دستگاه، اتومبیل هایی با انرژی های جدید بودند که نیمی از آنها به کشورهای اروپایی فرستاده شدند.
جلسه این کارگروه با همکاری سازمان چین- اروپا در همکاری اقتصادی و فنی و امنیت های روزانه به عنوان بخشی از بازار جهانی چین در تجارت از ۳۱ اوت تا ۵ سپتامبر در پکن برگزار شد.
«چن جینگ یو» مدیر اجرایی و دبیرکل اتحادیه چین- اروپا در همکاری اقتصادی فنی در مصاحبه با خبرنگاران گفت چین به قدرتی بزرگ در بخش جدید خودروهای برقی تبدیل میشود که به لطف رقابت موثر در بخش های کلیدی نظیر باتریسازی و موتورهای برقی است.
وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد ابعاد بازار اروپا و سیاستهای محلی در خارج کردن اتومبیل های گازوئیلی فرصتی بیسابقه برای چین بوجود آورده است.
سال گذشته فروش خودروهای برقی در اروپا به ۲.۳ میلیون دستگاه رسید که ۱۹ درصد کل فروش خودرو طی یک سال بود. در ماه ژوئیه اروپا پیشنهاد کرد از سال ۲۰۳۵ تنها خودروهای برقی را در راستای حذف کربن بفروشد.
منبع: https://www.irna.ir/news/84879885/%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C
«ژائو زیژونگ» نائب رئیس روزنامه «اکونومی دیلی» در جلسه کارگروه بازار بزرگ اتومبیل ۲۰۲۲ که پنجشنبه گذشته برگزار شد گفته بود : «این موضوع یعنی ساخت اتومبیل های برقی در زمانه اتومبیلهای گازوئیلی غیرقابل تصور بود.»