آیا محتوای هوش مصنوعی به وب سایت شما کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟ • Yoast

با استفاده از این ابزارهای جدید و براق، به راحتی می توانید در همه هیجان ها غرق شوید و محتوای زیادی تولید کنید. با این حال، چیزی وجود دارد که ما نمی توانیم و نباید هنگام استفاده از این AI ها نادیده بگیریم. ممکن است تعجب نکنید که استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای خود باعث ایجاد محتوای مشابه با دیگران می شود. برای اولین بار، این برای SEO شما عالی نیست.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب فاقد جزئیات، عمق و اصالت است که می تواند به اعتبار و شهرت یک برند آسیب برساند. علاوه بر این، استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند کلیشه‌ها، سوگیری‌ها و شیوه‌های حذفی را تداوم بخشد، زیرا الگوریتم‌ها تمایل دارند الگوها و ترجیحات موجود را تکرار کنند.

یکی از نگرانی های اصلی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، عدم اصالت و اصالت است. در حالی که الگوریتم ها می توانند سبک و لحن محتوای موجود را تقلید کنند، نمی توانند جایگزین خلاقیت و اصالت افراد واقعی شوند.

نمونه دیگری از نژادپرستانه شدن هوش مصنوعی است ایجاد تصویر با هوش مصنوعی. اگر می خواهید تصویری از یک زوج رمانتیک که دست در دست هم گرفته اند ایجاد کنید، غیر معمول نیست که ببینید همه ژنراتورها عمدتاً سفیدپوستان را پس می دهند. در جولای 2021، Dall-E 2 ابزار خود را به‌روزرسانی کرد تا «تنوع جمعیت جهان را با دقت بیشتری منعکس کند». متأسفانه، هنوز هم عکس هایی تولید می کند که متنوع نیستند. فقط زمانی که کلمه “فقیر” را به دستور اضافه کنید، افراد رنگین پوست را نشان می دهد.

بخوانید:   رکورد کرونا در ژاپن/ بیش از هشت هزار نفر در اولین ماه سال جان باختند

از آنجایی که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی ایجاد محتوا را بسیار آسان می کند، اکنون تولید آن آسان تر از همیشه شده است یکسان محتوا مثل بقیه و اگر همه از یک هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند، هیچ کس محتوای جدیدی ایجاد نمی کند. ما در واقع یک اتاق پژواک ایجاد خواهیم کرد که هیچ فکر یا ایده جدیدی وارد نمی شود. این منجر به دیدی محدود و غیر فراگیر از جهان می شود.

فرانسوا شوله یک توییت لذت بخش در مورد افکار او در مورد محتوای هوش مصنوعی:

ابزار استخدام آمازون و Dall-E 2 چند نمونه از تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی هستند که سرکش هستند. و عجیب نیست که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به همین ترتیب پیش می روند زیرا اینترنت مملو از محتوای نوشته شده است مردان سیس سفید متوسط ​​انگلیسی زبان.

به عنوان مثال، یک مطالعه توسط موسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد نشان داد که ویراستاران (عمدتاً مرد) در بخش غربی جهان بیشتر مشارکت‌های خود را در ویکی‌پدیا انجام داده‌اند. جهان بینی منحرف.

به عنوان مثال، آمازون هوش مصنوعی را استخدام می کند. آنها این ابزار را به عنوان “جام مقدس” استخدام توسعه دادند تا به آنها کمک کند تا افراد مناسب برای این شغل را پیدا کنند. آمازون برای آموزش هوش مصنوعی از رزومه‌های ده ساله عمدتاً مردانه استفاده کرد. البته، این بازتابی از صنعت فناوری به طور کلی است، اما به این معنی است که این ابزار جنسیت گرا شده است.

در نتیجه، سازندگان محتوا باید از داده‌ها و الگوریتم‌های مورد استفاده ابزارهای هوش مصنوعی آگاه باشند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها معتبر، متنوع و فراگیر است و کلیشه‌ها یا شیوه‌های حذفی را تداوم نمی‌بخشد.

بسیاری از محتوای آنلاین نماینده نیستند

استفاده از اینترنت امروزی برای آموزش هوش مصنوعی مشکلات متعددی دارد. این بدان معناست که هوش مصنوعی‌ها خود نژادپرست، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا می‌شوند، زیرا محتوایی که در آن آموزش می‌بینند، نژادپرستانه، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا است. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

شکست استخدام هوش مصنوعی آمازون

تا حدی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان میانبر قابل قبول است. امروزه، با این حال، سازندگان محتوا بدون در نظر گرفتن داده هایی که هوش مصنوعی را تغذیه می کنند، از آنها استفاده می کنند. این منجر به تقویت و گسترش اتاق‌های اکو می‌شود و به ایجاد محتوای مشابه و تولید تصاویر نژادپرستانه و غیرشامل/متنوع کمک می‌کند.

می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. با این حال، قبل از انتشار باید یک ویرایش انسانی انجام دهید. نسبت به محتوایی که از ابزار هوش مصنوعی بیرون می آید انتقاد کنید. حتما یک بررسی واقعی انجام دهید. و تنظیمات بسیار مورد نیاز را انجام دهید. شما نباید فقط لحن صدا را در محتوای خود تنظیم کنید، بلکه باید آن را از نظر تنوع و فراگیر بودن نیز بررسی کنید. شما باید هر محتوای مشکل زا را مشخص کنید. آن را تا حدی بهبود دهید که هر کسی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و شما با آن راحت باشید.

چگونه محتوای خود را فراگیرتر کنیم

این مدل های زبان بزرگ (LLM) که قدرت افرادی مانند Google Bard، دستیار Bing مایکروسافت، و ChatGPT OpenAI را در مورد محتوای اینترنت امروزی آموزش داده اند. و در حالی که بیشتر مردم دوست دارند باور کنند که اینترنت متنوع و فراگیر است، اما برخی از آنها را دارد بسیار گوشه های مشکوک

دانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است سخت باشد. اینجاست که ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا در مسیر دسترسی به اینترنت فراگیرتر و متنوع‌تر قرار بگیرید. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO. این تحلیل جدید به شما کمک می‌کند بفهمید که چه زمانی ممکن است به طور ناخودآگاه از اصطلاحی استفاده کرده باشید که فراگیر نیست یا در واقع نژادپرست، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا است.

دقیقاً مانند تجزیه و تحلیل خوانایی ما، در متن شما به دنبال کلماتی از پایگاه داده ما است که نژادپرستانه، جنسیتی، غیرشامل یا تحقیرآمیز هستند. این به شما کمک می کند تا از آن کلمات و عبارات غیرشامل آگاه شوید. بازخورد و جایگزین های مناسبی دریافت خواهید کرد که می تواند محتوای شما را بهبود بخشد تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان سایت احساس می کنند با آنها صحبت می شود. تنها با چند قدم کوچک در مسیر درست، امیدواریم همه ما بتوانیم جهان و وب را به مکانی فراگیرتر و متنوع تر برای نسل های آینده تبدیل کنیم. و برای هوش مصنوعی آینده.




منبع: https://yoast.com/ai-content/