سوال این هفته Ask An SEO از ناظم از اسلام آباد است که می پرسد:
من یک وب سایت مقایسه/تجمع کننده قیمت با دامنه کشورم دارم. می خواهم بپرسم چه نوع بک لینک/پست مهمان باید داشته باشم (محلی/بین المللی).
همچنین، آیا باید به صفحه اصلی یا صفحات دستهبندی/انفرادی خود بک لینک بسازم؟ علاوه بر این آیا (نام حذف شده) و (نام حذف شده) پلتفرم های معتبر برای ایجاد بک لینک هستند؟
سوال عالی ناظم و خوشحال میشم کمک کنم.
من پاسخ را به سه بخش تقسیم میکنم: اولی پستهای مهمان به طور کلی، سپس صفحه اصلی یا دستهبندی و صفحات جداگانه، و آخرین جایی است که لینکهای با کیفیت را دریافت کنید.
اگر وقتتان کم است، دو مورد اول TL;DR دارند. در غیر این صورت، اگر می خواهید افکار یا تئوری سئو پشت آن وجود داشته باشد، توضیح طولانی تری وجود دارد.
من می خواهم قبل از رفتن به ادامه پست تأکید کنم که از کجا می توان بک لینک دریافت کرد.
از کجا می توان بک لینک دریافت کرد
اگر بک لینک هایی می خواهید که بتواند سوزن را حرکت دهد و ثبات ایجاد کند، به بک لینک های با کیفیت و طبیعی برمی گردد. این بدان معنی است که وب سایت باید:
- فهرستی که آنها اجازه ارسال مهمان یا تبلیغات را در هر جایی می دهند (به جز در مورد رسانه های جمعی که آگهی ها به وضوح مشخص شده اند) را فهرست نکنید.
- فقط به مشارکتکنندگان با تجربه و آگاه که برای نوشتن ستون دعوت شدهاند اجازه دهید.
- سیاستهای کنترل کیفیت، از جمله استفاده از ویژگیهای پیوند مناسب مانند «اسپانسر، نوفالو و غیره» را در نظر بگیرید.
- به سایت های بی ربط به صورت خارجی پیوند ندهید، و قطعاً P های بزرگ (پورن، روز پرداخت، قرص ها، وام های شخصی، و غیره) را ندارید، مگر اینکه در آن صنایع باشید.
- دریافت یک پیوند واقعی را سخت کنید (رسانه های اجتماعی، انجمن ها، و نظرات وبلاگ به هر کسی اجازه ارسال پست می دهند و بسیاری از آنها لینک ها را مجاز می دانند، بنابراین به دست نمی آیند یا به سختی به دست می آیند).
می توانید لینک های با کیفیت را از:
- سایت ها و وبلاگ های رسانه های محلی برای مشاغل محلی.
- انتشارات صنعت و تجارت.
- وب سایت های طاقچه و سازندگان محتوا.
- رسانه ملی در بخش های مستقیم مرتبط و غیر وابسته.
- شیرین کاری ها و رویدادهای روابط عمومی که به طور مستقیم (نه بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی) با محصولات و خدمات واقعی شما ارتباط دارند (بورسیه موج سواری انجام ندهید و انتظار داشته باشید در درازمدت رتبه بندی کنید).
ارسال مهمان برای بک لینک
TL;DR: پست مهمان جای خود را دارد، اما نباید از آن برای ساخت بک لینک استفاده کرد زیرا پست مهمان کسب نمی شود.
پست مهمان می تواند در شما به عنوان یک متخصص یا صاحب نام تجاری اعتماد ایجاد کند و مخاطبانی را به سمت وب سایت شما سوق دهد که به محتوای تولیدی شما، محصولاتی که می فروشید یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند.
ارسال مهمان فقط باید در وب سایت های مرتبط با موضوع با مخاطبان فعال انجام شود، که در آن جذب مخاطب – نه بک لینک – هدف است.
زمانی که پست مهمان انجام نمی شود
اولین نکته این است که ارائه دهندگان پایگاه داده پست مهمان و لینک، بر اساس تجربه من، از نظر سئو دارای پرچم قرمز هستند و نباید از آنها استفاده شود.
این بدان معنا نیست که موارد خوب وجود ندارند. اینجوری بهش فکر کن
اگر از سیستمهای مشابه دیگران استفاده میکنید، و این سایتها یکسان هستند، یا هزینه ورود به آن کم است، پیوندهای شما احتمالاً بخشی از یک PBN (شبکه وبلاگ خصوصی، همچنین به عنوان مزرعههای پیوند، چرخهای پیوند) شناخته میشوند. ، شبکه های تبادل لینک و غیره) یا شبکه به راحتی نقشه برداری می شود.
موتورهای جستجو این لینک ها را نادیده می گیرند و شما وقت و پول خود را هدر خواهید داد. در موارد دیگر، آنها می توانند به اقدامی علیه وب سایت شما منجر شوند زیرا طبیعی نیستند.
مهمتر از آن، اگر بتوانید فهرستی از آنها را ببینید یا ببینید، آیا فکر می کنید موتورهای جستجو نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند؟
ابزارهای شخص ثالثی مانند Majestic SEO وجود دارند که همیشه اینها را پایگاه داده و نقشه میکشند.
اگر آنها بتوانند PBN ها و حلقه های ارسال مهمان را به عنوان یک شرکت مستقل پیدا کنند، گوگل، بینگ و شرکت های غول پیکر احتمالا می توانند این کار را در مقیاس بسیار بزرگ تری انجام دهند.
اگر این سایتها به خود اجازه دهند در پایگاههای اطلاعاتی فهرست شوند و بهدلیل کسب درآمد از آن، بهطور فعال اجازه پست مهمان یا فروش لینک را بدهند، احتمالا نادیده گرفته میشوند یا در نهایت باعث ایجاد یک اقدام دستی برای لینکسازی غیرطبیعی میشوند.
در عوض، روی پیوندهایی تمرکز کنید که سایت های دیگر ندارند و بخشی از این سیستم ها یا پلتفرم ها نیستند.
دریافت پیوندهایی که هیچ کس دیگری از وبسایتهای مرتبط با موضوع موضوعی و وبسایتهای واقعی غیرقابل پرداخت ندارد، به حرکت سوزن کمک میکند، بهویژه اگر سایت یک مرجع قابل اعتماد در جایگاه شما باشد.
چه زمانی برای پست مهمان
اگر تصمیم دارید که پست مهمان بخشی از طرح کسب و کار شما باشد، روی وب سایت هایی تمرکز کنید که به طور موضعی به صنعت شما مرتبط هستند و کاربران شما را به عنوان مشترکین دارند.
وب سایت همچنین باید دارای پایگاه خوانندگانی باشد که حداقل هفته ای یک بار برای خواندن مطالب جدید منتشر شده مراجعه می کنند.
مجله موتور جستجو مثال خوبی است.
من از آن برای ساختن بک لینک به وبلاگم استفاده نمی کنم، اما مشارکت می کنم زیرا یکی از خدماتی که آژانس بازاریابی من ارائه می دهد سئو است.
بازاریابان با وبینارها، پادکستها، خبرنامهها، رسانههای اجتماعی SEJ درگیر میشوند و محتوای جدید را دوباره بررسی میکنند.
با مشارکت از طریق ستونها، به مخاطبانی از بازاریابان دسترسی پیدا میکنم که مخاطبان هدف من هستند.
برخی از شما همچنین می نویسید و می پرسید که چگونه می توان مشترک شد و به آن دسترسی پیدا کرد که من محتوای جدید را منتشر می کنم (اتفاقاً از شما متشکرم؛ به اعضای تحریریه اطلاع دادم).
ستون نویس بودن به من این امکان را می دهد که با خوانندگانی که بررسی می کنند اعتماد ایجاد کنم. من این کار را برای بک لینک انجام نمی دهم و فکر نمی کنم تا به حال سایت خود را از یکی از مقالاتم تهیه کرده باشم.
اگر لینکی وجود داشته باشد، توسط ویراستاران آن اضافه شده است، زیرا آنها فکر می کردند منبع من به اندازه کافی با کیفیت است و یکی از خود را نداشتند.
پیوند دادن به صفحه اصلی یا صفحه دسته بندی
TL;DR: به صفحه اصلی خود پیوند دهید و نه صفحه دسته.
دسته ها اطلاعات یا ارزش بیشتری ارائه نمی دهند. پیوندهای صفحه دسته برای بازی کردن سیستم و کار علیه شما استفاده می شود. زمانی که بقیه وب سایت قابل اعتماد باشد، دسته ها به طور طبیعی رتبه بندی می شوند.
برای اینکه پست های مهمان و بک لینک ها طبیعی باشند، باید به برند و صفحه اصلی خود ارجاع دهید.
گزینه جایگزین این است که اگر منبعی دارید و سایتی که راه اندازی می کنید مشابه آن را ندارد، پیوند منبع خود را به عنوان اصلی و تنها موجود در دسترس دریافت کنید.
توضیح طولانی تر
من همیشه در مورد لینک سازی، به خصوص در مورد پست مهمان، لینک های صفحه اصلی را از برند توصیه می کنم.
برندی بودن که افراد در جستجوی آن هستند، سیگنال بسیار قوی ای را برای الگوریتم ها ارسال می کند.
وقتی افراد سایت شما را با نام جستجو میکنند، احتمالاً اصلاحکنندههایی مانند رنگها، اندازهها، صفتها، مارکها و غیره را نیز به درخواست اضافه میکنند.
این اصلاح کننده ها نشان می دهند که چرا مردم به وب سایت شما مراجعه می کنند.
این میتواند بهترین دستور پخت قهوهای برای بیماریهایی مانند دیابت باشد، رنگ رنگ برای یک اتاق نشیمن امروزی منطقی است، یا مارک مناسبی از سرورها و قفسهها برای یک مرکز داده مورد نیاز است.
این اصلاحکنندهها با نام تجاری شما به موتورهای جستجو اجازه میدهند بدانند که اگر میخواهند شخصی که جستجو میکند به استفاده از موتور خود ادامه دهد، باید تعداد بیشتری از وبسایت شما را بخزند و فهرستبندی کنند تا صفحه یا دستهبندی خاصی را که جستجوگرشان به دنبال آن بوده است بیابند.
اگر موتور جستجو فقط صفحه اصلی شما را ایندکس کرده بود، اما آن شخص خط محصول خاصی را میخواهد، موتور جستجو با وادار کردن کاربران به جستجوی صفحات، کاربر او را سختتر از سایر موتورهای جستجو کار میکند.
در اینجا یک مثال است. اگر رنگ دیوار می فروشید، و موتورهای جستجو فقط صفحه اصلی شما را داشتند، زمانی که مردم شرکت شما را با نام جستجو می کنند، نتیجه را می دهند.
ناگهان رنگی که شما ایجاد کردید رنگ سال شد. اکنون، مردم برای یافتن نام تجاری شما به همراه نام رنگ یا ترکیب عددی آن را جستجو می کنند.
با خزیدن و ایندکس نکردن سایت شما، نمی تواند آن صفحه خاص را نشان دهد، اما سایر موتورهای جستجو این کار را انجام می دهند.
اگر سایر موتورهای جستجو آن رنگ خاص را نشان دهند، کاربر را برنده می کنند. هنگامی که کاربران بیشتری جستجو می کنند زیرا موتور نتایج بهتری دارد، موتور جستجو می تواند تبلیغات بیشتری را نشان دهد.
هرچه تبلیغات بیشتری نشان دهند، درآمد بیشتری کسب می کنند. بنابراین، نام تجاری + اصلاح کننده های خود را بسازید.
هنگامی که شخصی نام تجاری شما را به اضافه «آبی»، «قابل شستشو»، «آشپزخانه» و سایر اصلاحکنندهها اضافه میکند، موتور جستجو میداند که برای بازگرداندن جستجوگر به کاوش بیشتر نیاز دارد.
در سناریوی فوق، برنده شدن جایزه یا به رسمیت شناختن به طور طبیعی باعث ایجاد بک لینک می شود زیرا محصول یا خدمات شما چیزی ارزشمند را به دست آورده است. عکس سال، اسباب بازی تعطیلات سال و غیره هم همینطور.
چیزهای بیشتری در آن وجود دارد، و اینجاست که برندسازی وارد عمل می شود.
هنگامی که یک نام تجاری شناخته شده یا سایت مقصدی هستید که مصرف کنندگان به آن اعتماد دارند، شانس بیشتری وجود دارد که وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و دیگران به طور طبیعی به دسته، بررسی، پست های وبلاگ و صفحات مقایسه شما پیوند دهند.
اگر این کار را از یک پست مهمان انجام دهید، ممکن است برای مدتی حساب شود، اما احتمالاً نتیجه معکوس نیز خواهد داشت، زیرا شما به خودتان یک بک لینک می دهید، نه چیزی که به دست آورده اید.
پیوند دادن نام تجاری شما باعث می شود که جستجوی مارک انجام شود.
موتورهای جستجو از طریق فروش فضای تبلیغاتی درآمد کسب می کنند. آنها تنها در صورتی می توانند فضای تبلیغاتی را بفروشند که کاربران در حال جستجو باشند. اگر نتایج بدی داشته باشند، افراد کمتری به استفاده از موتورهای جستجوی خود ادامه خواهند داد، به همین دلیل است که باید روی کیفیت تمرکز کنند.
پست کردن مهمان برای بک لینک ایده بدی است.
بله، تا زمانی که گرفتار نشوید کار می کند، بنابراین اگر این کار را برای بک لینک انجام می دهید، همیشه یک استراتژی دوم و سوم برای جبران لینک های ارسال شده توسط مهمان داشته باشید.
اگر میخواهید سایتی را ایجاد کنید که در آن سایت را رشد دهید تا سریع بفروشد، ارسال مهمان و PBN میتواند یک استراتژی عالی برای شما باشد، اما هزینه آن به عهده خریدار است.
وقتی می خواهید وب سایتی داشته باشید که درآمدزایی داشته باشد و درآمد ثابتی ایجاد کند، به جای ترفندها و تکنیک های آسان برای ردیابی مانند پست مهمان، از پیوندهای همیشه سبز و با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این کمک کند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: پاول شعر/ژورنال موتور جستجو
منبع: https://www.searchenginejournal.com/ask-an-seo-should-i-point-guest-post-backlinks-to-homepages-or-individual-ones/523693/