گوگل به بهروزرسانی رتبهبندی AIO ادامه میدهد و حضور پانلهای بزرگتر مرتبط با خرید و تبلیغات را افزایش میدهد که نتایج جستجوی ارگانیک را در صفحه پایینتر میآورد. خبر خوب برای بازاریابان جستجو این است که نوسانات AIO در پرس و جوهای خرید در حال تثبیت است و رتبه بندی AIO به طور فزاینده ای با سایت هایی که معمولاً در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می شوند مطابقت دارد.
- مسلماً مهمترین تغییر، اضافه شدن تبلیغات در AI Overviews است که تأثیر آن بر پایینآمدن نتایج جستجوی ارگانیک به پایین صفحه است.
- استناد به وبسایتهای درون AIO برای پرسشهای عمومی بیش از 300 درصد از ماه آگوست افزایش یافته است، با بیشترین رشد (200 درصد) در سپتامبر.
از 1 نوامبر 2023، BrightEdge مجموعه ثابتی از جستجوهای جستجو را دنبال می کند که نشان دهنده میلیاردها جستجو در 9 صنعت است. نکته کلیدی این است که آنها هر ماه یک پرسوجو را با استفاده از فناوری منحصربهفرد خود، تجزیهکننده مولد BrightEdge (TM) ردیابی میکنند. تجزیهکننده مولد BrightEdge فرمتهای AIO را شناسایی و ردیابی میکند، نتایج جستجوی AIO را تجزیه و تحلیل میکند و بینشهایی در مورد روندهای روزانه ارائه میدهد.
AIO و ارگانیک با رتبه برتر از سپتامبر به طور فزاینده ای مطابقت دارند
BrightEdge متوجه روندی شد که در ماه سپتامبر شروع شد که در آن مرورهای هوش مصنوعی به طور فزاینده پیوندهایی به وبسایتهایی را نشان میداد که با نتایج جستجوی ارگانیک مطابقت داشتند. این بدان معناست که عوامل رتبهبندی سنتی که یک وبسایت را در صدر نتایج جستجوی ارگانیک قرار میدهند باید در استنادات در AIO نتیجه دهند.
ثبات AIO به بهبود ادامه می دهد
داده های BrightEdge بهبود 8 درصدی در پایداری روزانه و کمتر از 1 درصد نوسان در اندازه پیکسل پانل های AIO را نشان می دهد. این بدان معناست که نتایج جستجوی AIO دارای نوسانات کمتر و قابل اعتمادتر هستند. نوسانات در جستجوهای مربوط به خرید 37٪ (از اوایل آگوست) به 26٪ (از اواخر سپتامبر) کاهش یافت. نوسانات کمتر نشان می دهد که رتبه بندی ها باید سازگارتر باشد، روندی که امیدواریم به فصل خرید تعطیلات که از نوامبر آغاز می شود ادامه یابد.
نتایج بررسی اجمالی دقیق هوش مصنوعی
این ثبات با کاهش 15 درصدی کلمات کلیدی با AIO همراه بود، که نشان دهنده افزایش دقت جستجوهای جستجو در موضوعات صفحه وب بود و شاید ممکن است نشان دهنده استفاده بیشتر از زبان طبیعی در جستجوها باشد.
Bright Edge خاطرنشان کرد:
با گسترش تبلیغات، گوگل در مورد جایی که AIOها بیشترین کمک را دارند دقیق تر است.
این روند به سمت AIO های دقیق تر و مختصرتر در ماه آگوست آغاز شد و تا سپتامبر ادامه یافت، در آن زمان Google AIO لیست های نامرتب را با 14.6٪ اضافی نسبت به ماه قبل از بین می برد. لیستهای نامرتب جمعشده پاسخی مختصر را در قسمت قابل مشاهده نشان میدهند و اگر کاربران برای دیدن موارد بیشتر کلیک کنند، اطلاعات اضافی را نشان میدهند. این روند در ماه اکتبر ادامه یافت و درصد فروپاشی های نامنظم 20 درصد افزایش یافت.
در حالی که به نظر زیاد می رسد، شاید چشمگیرترین تغییر مربوط به تعداد دفعاتی است که چرخ فلک محصول AIO راه اندازی می شود و از زمان عرضه اولیه 300 درصد افزایش یافته است.
روند ویژگی های AIO بزرگتر نشان می دهد که نتایج AIO مربوط به خرید با تبلیغات در آنها ممکن است به طور فزاینده ای جایگزین محتوای ارگانیک شود.
به گفته BrightEdge:
از آنجایی که گوگل در ماه اکتبر تبلیغات را به AIO ها تزریق می کند، دو ویژگی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده اند. به خصوص با چرخ فلک های محصول، فرصت های مستقیمی برای تبلیغ کنندگان وجود دارد. از آنجایی که این موارد فضای بیشتری را اشغال نمیکنند، نشان میدهد که در صورت ادامه این روند، آن تبلیغات احتمالاً جای یک فهرست ارگانیک را خواهند گرفت. همه این روندها به یک فصل خرید در تعطیلات اشاره دارد که در آن هوش مصنوعی نقش بزرگتری از همیشه بازی میکند، اما شاید نه آنطور که در ابتدا انتظار داشتیم.
استنادات YouTube در AIO افزایش یافته است
استنادات مربوط به تجارت الکترونیک در یوتیوب در AIO تا سپتامبر 121 درصد افزایش یافته است، که ممکن است نشان دهنده این باشد که کاربران ترجیح می دهند ویدیوها را در حین تحقیق در مورد محصولات تماشا کنند. موضوعات (جایی که قصد معنا دارد).
AIO برای خرید در ماه سپتامبر رشد چندانی نداشت، زیرا پرسشهای مربوط به موضوعات خاص باعث ایجاد مرورهای اجمالی هوش مصنوعی کمتری شد.
موضوعات زیر نتایج AIO کمتری را نشان دادند:
- «پرس و جو برای محصولات خاص: -7.2٪
- مبلمان و دکوراسیون منزل: -2.7%
- لباس و مد: – 2.2%
- جستجو برای “بهترین”: – 1.7٪
- نحوه خرید و جستجوهای آموزشی: -1.6٪”
هدف تحقیق در مراحل اولیه
یکی دیگر از روندهای AIO کشف شده در ماه اکتبر، افزایش پرس و جوها و قصد جستجوی مرحله تحقیق بود. ناشران متکی به جستجو باید مراقب هرگونه کاهش ترافیکی باشند که ممکن است با افزایش نتایج جستجوی AIO مرتبط با جستارهای مرحله تحقیق مرتبط باشد.
روندهای AIO تجارت الکترونیک اکتبر
- 81.1٪ به اشتراک گذاری دانش گسترده ای ارائه می دهد
- فقط 1.4٪ راهنمایی گام به گام ارائه می دهند
- AIO ها محتوای آموزشی را بر دستورالعمل های نحوه انجام اولویت قرار می دهند
- ساختار محتوای اولیه سفر
39.8٪ از ساختارهای لیست برای اسکن آسان استفاده می کنند- ترجیح قوی برای توضیحات گسترده
- محتوای سازماندهی شده برای جمع آوری اطلاعات
- تاکید بر درک جامع”
انواع پاسخ هایی که در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده شده است
دادههای BrightEdge نشان میدهد که در ماه اکتبر، کشف و تحقیق انواع پرسوجوها بیشترین بررسیهای کلی هوش مصنوعی را به همراه داشت.
3 نوع پاسخ برتر نشان داده شده در AI Overviews عبارتند از:
- تعاریف و مروری
- توضیح علل
- نقاط داده
BrightEdge معنی همه آن را توضیح می دهد:
- “داده ها به وضوح نشان می دهد که AIO ها برای تحقیقات و کشف در مراحل اولیه بهینه شده اند.
- استناد به محتوای آموزشی با راهنماییهای متخصص در مورد موارد پرطرفدار یا دادههای حیاتی، مفیدتر از دستورالعملهای خاص است.
- موفقیت به این معناست که محتوای خود را با این تمرکز برتر هماهنگ کنید – محتوای آموزشی جامع و جامع بر راهنمایی های تراکنش که می تواند با تبلیغات جایگزین شود، پیروز می شود.
رایج ترین نوع پاسخ در بررسی های اجمالی هوش مصنوعی
غذای آماده
تحقیقات BrightEdge بینشهای زیادی را در مورد انواع محتوایی که بررسیهای هوش مصنوعی Google اولویتبندی میکند و چگونگی افزایش آن برای فصل خرید تعطیلات که با جمعه سیاه آغاز میشود، ارائه میدهد. اگر الگوهای ترافیک در حال تغییر هستند، ممکن است به این دلیل باشد که بهروزرسانیهای انواع جستجوها باعث ایجاد AIO میشوند و افزایش تبلیغات که همراه با اندازههای بزرگتر پانلهای AIO، میتواند نتایج ارگانیک را پایینتر بیاورد.
باید تاکید کرد که نتایج ارگانیک برای بیش از ده سال عادی نبوده است و در این مرحله، فکر کردن به ده پیوند آبی غیرقابلمعنا است. به همین دلیل است که داده های BrightEdge مهم است زیرا نشان می دهد که در نتایج جستجو چه می گذرد.
بینش های کلیدی
- تبلیغات در حال حاضر در AI Overviews نشان داده شده است
- نوسانات در پرس و جوهای مربوط به خرید در حال تثبیت است و قابلیت پیش بینی بیشتری ایجاد می کند
- گوگل در مورد آنچه که AIO ها را راه اندازی می کند دقیق تر می شود
- چرخ فلک های محصولات در مهرماه 300 درصد افزایش یافت
- فهرستهای نامرتب جمعشده که کاربران را ملزم میکند برای دیدن اطلاعات بیشتر کلیک کنند تا 20% افزایش یافته است.
- پرس و جو برای محصولات خاص احتمال کمتری دارد که AIO ها را راه اندازی کند
- پرس و جوها و اهداف مرحله تحقیقاتی به طور فزاینده ای مهمترین محرک ها برای AIO هستند
آخرین داده های تحقیقاتی BrightEdge را بخوانید
روندهای جدید مروری بر هوش مصنوعی: برای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری چه انتظاری باید داشت (PDF)
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cranium_Soul
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-aio-updates/532216/