گوگل باعث قطع شدن ابزار سئو جهانی می شود
انتشار: دی 28، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

گوگل باعث قطع شدن ابزار سئو جهانی می شود


گوگل اسکراپرهای وب را که داده های نتایج جستجو را جمع آوری می کنند، سرکوب کرد و باعث قطعی جهانی در بسیاری از ابزارهای محبوب ردیابی رتبه مانند SEMRush شد که به ارائه داده های تازه از صفحات نتایج جستجو بستگی دارد.

اگر SERP های گوگل به طور کامل مسدود شوند چه اتفاقی می افتد؟ مقدار معینی از داده های ارائه شده توسط خدمات ردیابی مدت هاست که توسط الگوریتم هایی از منابع مختلف داده برون یابی شده است. این امکان وجود دارد که یک راه دور زدن بلوک فعلی، برون یابی داده ها از منابع دیگر باشد.

ابزارهای سئو مسدود شده

کاری که گوگل انجام می دهد هنوز هم تاثیر زیادی بر تازگی داده هایی دارد که ابزارهای SEO قادر به ارائه آن هستند. بسیاری از ابزارهای SEO وجود دارند که با قطعی داده هایی مواجه می شوند که معمولاً می توان از طریق حذف صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) به دست آورد.

@RyanJones، که چندین ابزار را کار می کند، یک به روز رسانی توییت کردe امروز:

قطعاً ابزارهای من را نیز تحت تأثیر قرار می دهد - زیرا ما از یک تأمین کننده داده شخص ثالث استفاده می کنیم و همه ابزارهای اصلی دیروز مسدود شدند. خیلی ها هنوز هستند”

@seovision مشاهداتی را به زبان اسپانیایی توییت کرد (ترجمه شده در زیر) با استفاده از زبان محاوره ای اسپانیایی برای توصیف گوگل به عنوان سگی که نگهبان سبزیجاتی است که نمی خورد، باغبانی را که آنها را می خواهد مسدود می کند و منبع را برای همه غیرقابل دسترس می گذارد.

از دیروز به نظر می رسد که آنها یک سیستم ضد خراش جدید را نیز در SERP ها راه اندازی کرده اند که سختگیرانه تر است. آنها در خراش دادن بسیار سخت می شوند. ... مانند سگ باغبان، من داده ها را به شما نمی فروشم یا به شما اجازه نمی دهم آن را دریافت کنید.

SEMRush احتمالاً پرکاربردترین ابزاری است که اطلاعات آن به روز نشده است. ابزار محبوب سئو، رتبه بندی SE، سرویس دیگری است که داده های تازه را از دست می دهد.

@LauraChiocciora پست کرد تصویری از یک پیام دریافت شده از ابزار رتبه بندی SE که نشان می دهد ردیابی موقعیت دوباره آنلاین شده است اما ویژگی های SERP به دلیل "مشکلات فنی" هنوز وجود ندارد.

پیام کامل در اسکرین شات این است:

«ردیابی موقعیت دوباره آنلاین شده است. ردیابی ویژگی های SERP به دلیل مشکلات فنی هنوز در دسترس نیست. تیم ما در حال حاضر روی حل مشکل و ارائه داده ها در اسرع وقت کار می کند.»

Scraping SERP توسط Google ممنوع شده است

دستورالعمل های گوگل مدت هاست که بررسی خودکار رتبه در نتایج جستجو را ممنوع کرده است، اما ظاهراً گوگل به بسیاری از شرکت ها اجازه داده است تا نتایج جستجوی خود را حذف کنند و برای دسترسی به داده های رتبه بندی به منظور ردیابی کلمات کلیدی و رتبه بندی هزینه دریافت کنند.

به گفته گوگل دستورالعمل ها:

«ترافیک تولید شده توسط ماشین (که به آن ترافیک خودکار نیز می گویند) به تمرین ارسال پرسش های خودکار به Google اشاره دارد. این شامل حذف نتایج برای اهداف بررسی رتبه یا انواع دیگر دسترسی خودکار به جستجوی Google است که بدون اجازه صریح انجام می شود. ترافیک تولید شده توسط ماشین منابع را مصرف می کند و در توانایی ما برای بهترین خدمات رسانی به کاربران اختلال ایجاد می کند. چنین فعالیت هایی خط مشی های هرزنامه و شرایط خدمات Google را نقض می کنند.»

مرتبط: 13 تکنیک کلاه سیاه که می تواند به کمپین سئو آسیب برساند

مسدود کردن اسکراپرها پیچیده است

برای مسدود کردن اسکراپرها بسیار نیاز به منابع دارد، به خصوص به این دلیل که آنها می توانند با انجام کارهایی مانند تغییر آدرس IP و عامل کاربر برای دریافت هر بلوکی به بلوک ها پاسخ دهند. راه دیگر برای مسدود کردن اسکراپرها از طریق هدف قرار دادن رفتارهای خاص مانند تعداد صفحات درخواست شده توسط کاربر است. تعداد بیش از حد درخواست های صفحه می تواند باعث ایجاد یک بلوک شود. مشکل این رویکرد این است که می تواند برای ردیابی تمام آدرس های IP مسدود شده که به سرعت به میلیون ها عدد می رسد، به منابع فشرده تبدیل شود.

گزارش ها در شبکه های اجتماعی

یک پست در گروه فیس بوک آزمایشگاه سیگنال های سئو خصوصی اعلام کرد که گوگل به شدت علیه وب اسکرپینگ ها ضربه می زند، به طوری که یکی از اعضا اظهار داشت که ابزار Scrape Owl برای آنها کار نمی کند، در حالی که دیگران ذکر کردند که داده های SEMRush به روز نشده است.

دیگری پست، این بار در لینکدین، به ابزارهای متعددی اشاره کرد که محتوای خود را به روز نمی کردند، اما همچنین خاطرنشان کرد که مسدود کردن همه ارائه دهندگان داده را تحت تأثیر قرار نداده است و اشاره کرد که Sistrix و MonitorRank هنوز کار می کنند. شخصی از شرکتی به نام HaloScan گزارش داد که تنظیماتی را برای از سرگیری خراش دادن داده ها از Google انجام داده و بازیابی کرده اند و شخص دیگری گزارش داده است که ابزار دیگری به نام MyRankingMetrics هنوز داده ها را گزارش می کند.

بنابراین هر کاری که گوگل انجام می دهد در حال حاضر روی همه اسکراپرها تأثیر نمی گذارد. ممکن است گوگل رفتارهای خراش دادن خاصی را هدف قرار دهد، از پاسخ ها درس گرفته و توانایی مسدودسازی آنها را بهبود بخشد. هفته های آینده ممکن است نشان دهد که گوگل توانایی خود را برای مسدود کردن خراش ها بهبود می بخشد یا تنها بزرگترین آنها را هدف قرار می دهد.

پست دیگری در لینکدین بینش هایی در مورد تأثیر آن ارائه کرد، از جمله حدس و گمان اینکه چگونه مسدود شدن می تواند در نهایت منجر به منابع و هزینه های بالاتری شود که از کاربران نهایی ابزارهای سئوی SaaS دریافت می شود.

ناتالیا ویتسیک (پروفایل لینکدین) بینش های زیر را از طریق لینکدین ارائه کرد:

«تازه: Google شروع به تشدید اقدامات ضد خراش خود می کند و محافظت های سخت گیرانه تری مانند مسدود کردن IP و CAPTCHA ها را معرفی می کند. ابزارهای محبوب سئو مانند Semrush، SE Ranking تحت تاثیر قرار گرفته اند.

این حرکت گوگل استخراج داده ها را چالش برانگیزتر و پرهزینه تر می کند. در نتیجه، کاربران ممکن است با هزینه اشتراک بالاتری مواجه شوند.

آیا هیچ یک از شما مشکلات داده را در ابزارهای SEO خود مشاهده می کنید؟

ویرایش: Ahrefs ادعا می کند که هیچ قطعی وجود ندارد، بنابراین من نام آنها را از پاراگراف اول حذف کردم، اما برخی از کاربران تاخیر داده را گزارش کردند. به نظر می رسد Sistrix تحت تاثیر قرار نگرفته است.

رایان جونز توییت کرد:

به نظر می رسد گوگل شب گذشته به روز رسانی را انجام داده است که اکثر اسکراپرها و بسیاری از API ها را مسدود می کند.

گوگل، فقط یک API پولی برای نتایج جستجو به ما بدهید. ما در عوض به شما پول می دهیم.»

بدون اطلاعیه توسط گوگل

تاکنون هیچ اطلاعیه ای از سوی گوگل منتشر نشده است، اما ممکن است صحبت های آنلاین ممکن است کسی را در گوگل مجبور به اظهار نظر کند.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com



منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-causes-global-seo-tool-outages/537604/