گرایش بازاریابی: مصرف کنندگان قابلیت ارتباط را ترجیح می دهند
انتشار: آذر 28، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

گرایش بازاریابی: مصرف کنندگان قابلیت ارتباط را ترجیح می دهند


گزارش جدید iStock 2025 Marketing Trends نشان می دهد که اعتماد مصرف کننده به رسانه های اجتماعی و تأثیرگذاران کاهش می یابد و بر اهمیت ارتباط بیش از کمال برای بازاریابان و مشاغل تأکید می کند.

اعتماد برای موفقیت در بازاریابی

گزارش iStock نشان می دهد که 81 درصد از مصرف کنندگان به محتوای رسانه های اجتماعی اعتماد ندارند. با این وجود، آنها همچنان به پلتفرم های بصری مانند TikTok و Instagram Reels برای کشف و الهام اعتماد دارند. از نظر نفوذ، 64 درصد از مصرف کنندگان به کسب وکارها نسبت به افراد مشهور و تأثیرگذار اعتماد دارند، به ویژه برندهایی که با ارزش های آن ها همسو هستند (58 درصد).

اعتبار و محتوای کاربر واقعی (RUC)

داده های iStock نشان می دهد که درک مصرف کننده از "واقعیت" اینفلوئنسر کاهش یافته است، به طوری که 67٪ از مردم به تبلیغات سنتی نسبت به پست های اینفلوئنسر حمایت شده اعتماد دارند. iStock آنچه را که محتوای کاربر واقعی (RUC) می نامد، تصاویر و ویدیوهایی که واقعیت را نشان می دهند توصیه می کند. محتوای ویدیویی توسط iStock به عنوان یک روند قوی مورد توجه قرار گرفت که مصرف کنندگان باید در نظر بگیرند زیرا مصرف کنندگان بیشتری برای یادگیری و الهام گرفتن به محتوای ویدیویی روی می آورند.

iStock توصیه می کند که بازاریابان به عنوان کلید اعتمادسازی، روی «واقعی، راستگو و اصیل» بودن تمرکز کنند. در حالی که اصالت مهم است، iStock بر ارائه داستان های واقعی و قابل ربط بودن تاکید دارد در مقابل محتوایی که کمال عملاً دست نیافتنی را منعکس می کند.

آنها می نویسند:

این تغییر بر نحوه تعامل افراد با محتوای بصری، به ویژه در رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. علیرغم عدم اعتماد مردم، آنها همچنان این پلتفرم ها را ارزشمند می دانند، 82 درصد از کاربران همچنان برای محتوای ویدیویی به مکان هایی مانند TikTok، Instagram Reels و YouTube Shorts می روند تا چیز جدیدی یاد بگیرند یا الهام بگیرند. به عبارت دیگر، مردم خواهان مزایای رسانه های اجتماعی هستند، بدون اینکه اثرات منفی داشته باشند. این تغییر همچنین باعث محبوبیت بیشتر جستجوی اجتماعی مبتنی بر ویدیو شده است، جایی که پلتفرم های متمرکز بر ویدیو دیگر فقط برای پیمایش نیستند - آنها به مکان هایی برای جستجو و کشف تبدیل شده اند. در سال 2025، برای موفقیت، باید مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید، این رویکرد همیشه مؤثرتر از سیل پست های عمومی خواهد بود.

این گزارش با نشان دادن شرکت به روش هایی که شامل لحظات ناقص است، صداقت رادیکال را توصیه می کند. گزارش گرایش های بازاریابی 2025 iStock رویکردی را برای ارتباط با مصرف کنندگان به گونه ای نشان می دهد که کیفیت های واقعی را که مردم در محتوای مصرف شده به دنبال آن هستند، منعکس می کند.

گزارش iStock را بخوانید:

شکستن کد اعتماد: بینش بازاریابی 2025 برای مشاغل کوچک

تصویر ویژه توسط Shutterstock/HAKINMHAN



منبع: https://www.searchenginejournal.com/marketing-trend-consumers-prefer-relatability/535627/