کلیدهای یک وبینار موفقیت آمیز که برای برندها پیشتاز است
انتشار: دی 12، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

کلیدهای یک وبینار موفقیت آمیز که برای برندها پیشتاز است


بنابراین، تصمیم گرفتید یک وبینار میزبانی کنید.

پس از همه، شما شنیده اید که این وسیله ای عالی برای رهبری فکری است که مستقیماً با مخاطبان ایده آل شما ارتباط برقرار می کند و بینش های متخصص شما را به صورت انحصاری و بدون وقفه ارائه می دهد.

اما پس از آن، اضطراب شروع می شود. از کجا شروع کنم؟ چگونه می توانم از یک ایده ساده، یا حتی یک پیشینه تحصیلی در موضوع خود، به ارائه در مقابل هزاران مخاطب بالقوه بروم؟

برای اطمینان به یک رویکرد دقیق نیاز دارد، اما نیازی نیست که احساس طاقت فرسا داشته باشید.

اگر تصمیم به برگزاری یک وبینار گرفته اید، به احتمال زیاد در حال حاضر بیشتر راه را در پیش گرفته اید. شما دانش را دارید. شما تخصص دارید اکنون، شما فقط باید آن را در یک ارائه قانع کننده کنار هم قرار دهید.

در زمانی که در ژورنال موتورهای جستجو بودم، بخشی از بیش از 75 وبینار بودم.

از مرحله ایده پردازی اولیه تا اجرای کمپین های تبلیغاتی و رسیدگی به جنبه فنی در روز ارائه، من موفقیت بسیاری از برندهای مختلف را در قالب های مختلف مشاهده کرده ام.

اما علیرغم تفاوت های آنها، برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که باید از آنها برای ایجاد یک وبینار موفق استفاده کنید، و آنها برای همه میزبانان وبینار بالقوه جهانی هستند.

با استفاده از این کلیدها، من می خواهم هنر وبینار را ابهام زدایی کنم – و شما را قدم به قدم در این فرآیند راهنمایی کنم – تا این روند کمی دلهره آورتر شود.

بیایید شروع کنیم.

1. قبل از ایده پردازی یک هدف روشن ایجاد کنید

قبل از پرداختن به جزئیات وبینار خود، یک قدم به عقب بردارید و فکر کنید، "هدف نهایی من از این ارائه چیست؟"

آیا در حال ایجاد آگاهی از برند، ایجاد سرنخ، یا آموزش مخاطبان خود هستید؟ شاید، همه موارد بالا؟

اما این فقط نیمی از فرمول است. شما همچنین باید مخاطب ایده آل خود را تعریف کنید - به چه کسانی می خواهید برسید، در چه سطحی هستند و چه چیزی باید به آنها پیشنهاد دهید.

به یاد داشته باشید، وبینار نباید نتیجه نهایی یک قیف باشد. این راهی برای معرفی خود و ترغیب مشتریان بالقوه برای انتخاب شماست.

هنگامی که اهداف و مخاطبان خود را مشخص کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.

2. محتوای خود را با در نظر گرفتن مخاطب خود توسعه دهید

به عنوان بازاریاب، آسان (و وسوسه انگیز) است که با یک وبینار مانند یک اطلاعات جمع آوری شده رفتار کنیم، همه چیزهایی را که می دانیم در یک ساعت به اشتراک بگذاریم، زیرا می دانیم مردم به چه چیزی نیاز دارند، درست است؟

نه دقیقا.

مهم است که بین به اشتراک گذاشتن تخصص خود و دستیابی به مخاطبی که به دنبال به دست آوردن آن هستید، فاصله بیندازید.

خیلی سطح بالا و فنی؟ ممکن است سئوی مبتدی را از خود دور کنید.

خیلی گسترده و ساده انگارانه؟ خوب، بازاریاب متخصص تقریباً بلافاصله بررسی می کند.

به بیان ساده، اگر می خواهید یک تور پهن بسازید، به طور کلی بروید. اگر می خواهید سرنخ های بسیار تخصصی داشته باشید، وبینار خود را به یک ارائه فنی تبدیل کنید.

اما وقتی صحبت از ارائه به میان می آید، ذهنیت یکسانی را در نظر نگیرید و مطمئن شوید که قبل از تولید محتوای خود، روی افرادی که می خواهید جذب کنید، قاطع باشید.

3. فرمت وبینار مناسب را انتخاب کنید

بنابراین، شما محتوا (یا حداقل یک ایده) را تقویت کرده اید، اما چگونه آن را ارائه می کنید؟

وبینارها این روزها به اشکال مختلف ارائه می شوند، و این شما هستید که بهترین قالبی را که به محتوا خدمات ارائه می دهد، انتخاب کنید.

برخی از این فرمت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

نمایش اسلاید

آیا می خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود قرار دهید؟

یک عرشه اسلاید پر از گرافیک، ویدئو و هر چیز بصری دیگری برای ایجاد یک نمایش جذاب برای مخاطبان خود قرار دهید - همه با روایت شما همراه هستند.

بحث های پنل

آیا یک تیم متخصص با تخصص های خاصی دارید که می خواهید برجسته کنید؟ در یک محیط انجمن باز همکاری کنید و بینش های خود را به عنوان یک گروه به روشی آرام تر به اشتراک بگذارید، و یک احساس مشترک را در میان شرکت کنندگان تقویت کنید.

این قالب برای بحث های سطح بالا یا غواصی عمیق اکتشافی در یک موضوع خوب است و ارائه کنندگان را قادر می سازد تا فعالانه با شرکت کنندگان در ارتباط باشند.

مطالعات موردی

آیا می خواهید در مورد خدمات خود و اثربخشی آن بیشتر صحبت کنید؟ برای نشان دادن اینکه چگونه خدمات یا محصول شما بر بازاریابان تأثیر می گذارد، یک بررسی دقیق از مطالعات موردی، با استفاده از نام تجاری خود به عنوان مثال انجام دهید.

ارائه های هدایت شده

آیا می خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهید، اما این کار را در قالب تعاملی تری انجام دهید؟ در نظر بگیرید که یک متخصص دیگر به عنوان ناظر برای وبینار خود داشته باشید.

این باید کسی باشد که بتواند به طور قابل اعتمادی شما را در گفتگو درباره موضوع خود درگیر کند (به یک پادکست با فرمت مصاحبه فکر کنید!).

هر قالب اهداف مختلفی را دنبال می کند، بنابراین تجربه را مطابق با نتایج دلخواه خود تنظیم کنید.

4. ترویج، ترویج، ترویج

اکنون که قالب، مخاطبان ایده آل خود و موضوعی را که پوشش می دهید شناسایی کرده اید، زمان آن رسیده که آن را به مردم برسانید.

از این گذشته، حتی بهترین وبینارها نیز برای جذب شرکت کنندگان به تبلیغات استراتژیک نیاز دارند. از ترکیبی استفاده کنید:

  • پست های رسانه های اجتماعی
  • کمپین های ایمیل با پیام های هدفمند، قرار دادن پیام به عنوان یک دعوت انحصاری (حتماً تاریخ و زمان را درج کنید).
  • بنرها و پاپ آپ های وب سایت.

این همچنین یک فرصت عالی برای همکاری با ارائه دهندگان همکار، شرکای دوستانه یا تأثیرگذاران قدرتمند است تا دامنه وبینار خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که وبینار شما در روز مملو از شرکت کنندگان است.

5. از ویژگی های تعاملی استفاده کنید

مهم نیست که کدام پلتفرم وبینار را انتخاب می کنید، احتمالاً دارای ویژگی های تعاملی برای شرکت کنندگان هستند. ما به شدت توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از اینها استفاده کنید.

مشارکت برای یک وبینار موفق بسیار مهم است. این باعث می شود که مخاطب احساس کند تجربه ارزشمندی به دست می آورد.

این ویژگی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

چت زنده و پرسش و پاسخ

یک مخاطب وقتی می تواند با ارائه دهنده و دیگر شرکت کنندگان در ارتباط باشد، احساس می کند که می تواند افکار خود را به اشتراک بگذارد و سؤال بپرسد.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم نه تنها یک چت زنده در تمام طول انجام شود، بلکه در پایان زمان برای پرسش و پاسخ نیز داشته باشید.

شرکت کنندگان سؤالاتی خواهند داشت - این کاملاً طبیعی است. با پاسخ دادن به آنها در پایان، خود را بیشتر به عنوان یک رهبر فکری قرار می دهید و در سطح شخصی تری با مخاطبان بالقوه خود درگیر می شوید.

نظرسنجی زنده

آیا می خواهید نبض شرکت کنندگان را بررسی کنید؟ نظرسنجی ها راهی سریع برای دیدن احساس مخاطبان در مورد موضوع شما در زمان واقعی است و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا در این فرآیند به امتیازهای بالقوه برسید.

بعلاوه، همه افراد هنگام تماشای یک وبینار، کمی تعامل بیشتری را دوست دارند، و این یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن آنها است.

پیشنهادات اختصاصی وبینار

آیا می خواهید واقعاً تماشاگران را برای نمایش زنده هیجان زده کنید؟ یک معامله ویژه یا منبع انحصاری در دسترس کسانی که در جلسه شرکت می کنند در نظر بگیرید.

این عناصر تعاملی می توانند تجربه را برای شرکت کنندگان شما افزایش دهند، آنها را به صفحه چسبانده و در عین حال راهی برای کسب امتیاز در زمان واقعی ایجاد کنند.

6. استراتژی پرورش بعد از وبینار خود را تقویت کنید

شما میزبانی وبینار خود را داشتید، و این یک موفقیت بود! برخی از شرکت کنندگان می خواهند بیشتر بدانند، و شما می خواهید با کسانی که حاضر شده اند در ارتباط باشید. خب، بعدش چی؟

همانطور که قبلاً اشاره کردم، وبینار گام بزرگی در قیف است – اما این فقط شروع چیزی بزرگتر است.

استفاده از عناصری مانند:

  • ایمیل های تشکر شخصی با منابع، جزوه ها یا پیشنهادات اضافی.
  • هدایت شرکت کنندگان به آزمایش محصول یا سایر پیشنهادات انحصاری که به طور خاص برای شرکت در آن شرکت می کنند.
  • از شرکت کنندگان خود برای بازخورد نظرسنجی کنید تا بفهمید چه چیزی برای آنها کارآمد است.

مخاطبان شما حتی از محتوای مرتبط تر مرتبط با وبینار به عنوان راهی برای جابجایی سرنخ ها در قیف لذت خواهند برد.

7. محتوای درخواستی را در نظر بگیرید

بعد از تمام کارهایی که برای وبینار انجام دادید، چرا باید تاثیر آن پس از پخش اولیه متوقف شود؟

استفاده از ویدیوی ضبط شده را به عنوان محتوای همیشه سبز برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و آن را در وب سایت خود در پشت دروازه اصلی میزبانی کنید تا همچنان به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین برای اشتراک گذاری آسان در شبکه های اجتماعی، این ایده عالی است که ویدیو را به تکه های کوچکی تقسیم کنید.

محتوای ویدئویی کوتاه این روزها در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب است، و داشتن این بینش ها به راحتی در دسترس و در بخش های قابل هضم می تواند امکان دسترسی بیشتر را فراهم کند.

افکار نهایی

وبینارها یک راه عالی برای ایجاد سرنخ و ایجاد آگاهی از نام تجاری زمانی که توسط یک استراتژی واضح پشتیبانی می شود. هدف خود را مشخص کنید، رویداد را به طور موثر تبلیغ کنید و محتوای جذاب و ارزشمند را به مخاطبان خود ارائه دهید. با رویکرد صحیح، وبینارها می توانند نتایج معناداری را برای برند شما به ارمغان بیاورند.

امیدواریم در حال حاضر، وبینار کمی کمتر دلهره آور به نظر می رسد، و نشان داده است که ابزاری حیاتی برای رهبری فکر و تولید رهبری است.

با این استراتژی ها، وبینارهای شما نه تنها شرکت کنندگان بیشتری را جذب می کنند، بلکه ارزش ماندگاری را ارائه می کنند که منجر به سرنخ های معنادار و وفاداری قوی تر به برند می شود.

اگر مایلید نحوه انجام این کار را بررسی کنید، کتابخانه گسترده وبینارهای ما را در اینجا کاوش کنید و الهاماتی را در آن بیابید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: DC Studio/Shutterstock



منبع: https://www.searchenginejournal.com/keys-to-a-successful-webinar/534346/