چرا کتابهای بازی SEO شما باید با تیم های فروش و برند همکاری کنند
انتشار: بهمن 04، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

چرا کتابهای بازی SEO شما باید با تیم های فروش و برند همکاری کنند


یک کتاب بازی SEO به عنوان راهنما برای ایجاد ، اجرای و حفظ استراتژی های مؤثر SEO عمل می کند.

این تضمین می کند که همه شرکت کنندگان ، از بازاریابان گرفته تا توسعه دهندگان ، به یک رویکرد یکپارچه و روشمند پایبند باشند.

به طور معمول ، این دفترچه شامل عناصر اساسی است که ابتکارات سئو را هدایت می کند ، آنها را با اهداف تجاری هماهنگ می کند و کار تیمی را در تیم های مختلف ارتقا می بخشد.

برقراری ارتباط و کار با اکثریت C-Suite پاداش و همکاری است. اگرچه "دانش سئو" به طور کلی ممکن است به اندازه بالا نباشد (به همین دلیل ما به عنوان متخصص در حال حاضر در حال حاضر هستیم) ، اهداف اصلی زمینه مشترک را برای تراز کردن فراهم می کنند:

  • ایجاد سهم مؤثر SEO (به عنوان یک کانال) در برابر شاخص های عملکرد کلی بازاریابی (KPI).
  • برقراری ارتباط مؤثر با همه بخش های تجاری (C-Suite ، محصول ، برند ، فروش ، مهندسی) و دریافت "خرید سئو".
  • دستیابی به بازار قابل استفاده در دسترس (SAM) ، بازار قابل دستیابی قابل استفاده (SOM) و کل بازار قابل دسترسی (TAM) با نقاط لمسی مربوط به برند.

اینجاست که در حال توسعه کتابهای پخش SEO به مرحله اجرا در می آیند.

در تجربه من ، کتاب بازی SEO شما باید با همکاری سایر تیم ها و آژانس های MARCOMM و تیم هایی مانند محصول و مهندسی کنار هم قرار گیرد.

هنگامی که من با Gitlab مشورت می کردم ، یکی از بزرگترین فرصت هایی که پیدا کردیم ، برقراری تماس با تیم محصول و درخواست نظرات و ارائه آنها در مورد نحوه نمایش محصولات در وب سایت بود.

ترکیب این بینش ها از درگیر شدن تیم های غیر بازاریابی ، امکان خرید ساده تر برای ابتکارات سئو را فراهم می کند.

با ادغام سئو در هر جنبه ای از استراتژی ارتباطات بازاریابی سازمان ، مارک ها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام کانال ها به طور مؤثر برای تقویت دید ، درگیر مخاطبان و مشارکت در KPI های معنی دار کلی ، به طور مؤثر عمل می کنند.

توسعه کتابهای پخش SEO

اولین قدم برای ایجاد یک کتاب بازی موفق SEO با همکاری تیم های فروش ، برند و مهندسی ، درک اهداف ، اولویت ها و گردش کار هر تیم منحصر به فرد است.

در حالی که همه تیم ها در همان جهت به اهداف کلی تجارت می روند ، اهداف تیم فردی آنها ، KPI ها و نحوه کمک به تصویر بزرگتر متفاوت خواهد بود.

با درک و احترام به اولویت های منحصر به فرد هر تیم ، می توانید پایه و اساس یک کتاب بازی مشترک و تأثیرگذار SEO و همچنین چگونگی ارتباط مؤثرتر ارتباط با چگونگی ابتکارات SEO شما را بر هدف مثبت بر اهداف آنها ایجاد کنید.

اولویت های تیم فروش

تمرکز اصلی تیم فروش بر تبدیل منجر به مشتریان و درآمد رانندگی است. اولویت های آنها (و مسئولیت های مستقیم) اغلب شامل موارد زیر است:

  • استفاده از داده ها برای بهبود احتمال اینکه چشم انداز اقدامات مطلوب را انجام دهد (به عنوان مثال ، ثبت نام برای نسخه ی نمایشی محصول ، آزمایش یا خرید).
  • درک نقاط درد ، اعتراضات و عوامل تصمیم گیری مشتریان بالقوه. سپس ، ارائه بازخورد به سایر تیم های Marcomms در مورد نحوه نمایش محصولات/ویژگی ها در نقاط لمسی مختلف.
  • جلسه یا فراتر از اهداف فروش ماهانه ، سه ماهه و سالانه.
  • اطمینان از اینكه منجر به تولید شده از طریق تلاش های سئو می شود ، به طور مؤثر مدیریت و پرورش می یابند.

اولویت های تیم برند

هدف تیم برند ایجاد هویت منسجم و قانع کننده است که با مخاطبان هدف طنین انداز است.

در اینجا با تیم SEO همپوشانی قابل توجهی وجود دارد. به احتمال زیاد ، ما عناصر تیم برند را در هر لحن محتوا از راهنماهای صوتی که دریافت می کنیم می بینیم. مسئولیت های اصلی آنها عبارتند از:

  • اطمینان از همه ارتباطات ، نشانگر لحن ، صدا و ارزش های شرکت است.
  • ایجاد روابط محکم با مشتریان از طریق داستان پردازی و محتوای طنین انداز عاطفی.
  • حفظ یک نگاه و احساس مداوم در تمام نقاط لمسی دیجیتال و آفلاین.

اولویت های تیم مهندسی

تیم مهندسی نقش مهمی در اطمینان از زیرساخت های فنی از ابتکارات SEO دارد و تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهد.

دانستن فرآیندهای آنها از دریافت ، نه تنها اجرای هرگونه توصیه سئو فنی که شما ارائه می دهید ، ضروری است ، بلکه شما را نیز به صورت پیشگیرانه در برابر نگه می دارد و از هرگونه استقرار که می تواند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد ، آگاه است.

بسته به ساختار تیم مهندسی ، مسئولیت های آنها از توسعه فعال و رفع اشکال تا مدیریت زیرساخت ها خواهد بود.

اهداف کتاب بازی را تعریف کنید

تعریف اساسی باید یک کتاب بازی را برای اهداف SEO بیان کند تا همه تیم ها اهداف مشترک جمعی داشته باشند.

چنین اهدافی اصل راهنما را برای اندازه گیری تأثیر سئو با اولویت های تجاری و فروش این برند ایجاد می کند.

اهداف روشنی برای تراز سئو با اولویت های تجاری ایجاد کنید:

  • افزایش ترافیک ارگانیک ، بهبود نرخ تبدیل و تقویت آگاهی از برند.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی و کلیک از خوشه های کلمه کلیدی (تراز با مراحل قیف/بخش مخاطبان خود).
  • اندازه گیری منجر به ارگانیک ، تبدیل SEO محور و انتساب درآمد.
  • حجم جستجوی مارک ، تراز محتوا و تعامل (اندازه گیری شده از طریق رویدادها در Google Analytics 4).

این اهداف یک چارچوب قابل اندازه گیری برای موفقیت ایجاد می کند.

برای هر تیم بخش های Playbook ایجاد کنید

برای اطمینان از عملکرد و ارتباط با تیم ها ، بخش های خاصی را برای هر تیم ایجاد کنید.

استراتژی ها و دستورالعمل های خاص باید از اهداف و مسئولیت های هر بخش ناشی شود.

اعضای تیم فروش را ترغیب کنید تا مطالب را برای پرداختن به اعتراضات یا سؤالات معمولی از چشم انداز ارائه دهند ، و اطمینان حاصل کنید که تلاش های سئو منجر به صلاحیت های واجد شرایط می شود و محتوا نه تنها برای شرایط جستجو رتبه بندی می کند بلکه با چشم انداز در سطحی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و طبقه بندی هدف اصلی آن را انجام نمی دهند ، طنین انداز است به ما بگویید

تیم های برند باید دستورالعمل های روشنی را برای نگهداری مداوم برند از توصیفات متا ، عناوین ، متون ALT و سایر عناصر سئو ارائه دهند.

آنها برای کمک به ایجاد اعتماد و اعتبار و ارائه درک بهتر به تیم های سئو در مورد آنچه مخاطبان هدف از قبل و بعد از تبدیل ، به آنها کمک می کند ، باید بررسی های مثبت ، توصیفات مشتری و داستانها را به اشتراک بگذارند.

تیم های مهندسی باید مشارکت کنند و (همکاری با تیم سئو) فرایندی را برای افزایش مسئله ، اولویت بندی و استقرار تعریف کنند.

آنها همچنین باید فرایندهای کلی خود را به اشتراک بگذارند و تیم SEO را در یادداشت ها یا برنامه های Scrum بگنجانند تا در صورت لزوم هرگونه مسائل مهم بالقوه قابل درک و کاهش یابد.

حلقه های بازخورد و گزارش دهی

چک های منظم باعث ایجاد یک کادوی مداوم برای تیم ها می شوند تا به روزرسانی های مربوط به پیشرفت را بشنوند و مسائل را آدرس دهند.

جلسات هفتگی یا دو هفته ای فرصتی برای بررسی ابتکارات سئو در حال انجام ، پرداختن به موانع و حفظ تراز در بخش ها فراهم می کند.

جلسات این طبیعت همچنین یک بستر باز برای برقراری ارتباط فراهم می کند و تمرکز خود را بر روی همان اهداف نگه می دارد.

گزارش های متقابل دپارتمان ، معیارهای عملکرد سئو اصلی SEO مانند رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک به نتایج تجاری ملموس مانند تبدیل و تعامل با نام تجاری.

این امر تأثیر تلاشهای سئو بر درآمد یا دیدگاه برند برای ذینفعان در مورد ارزش استراتژیک سئو و ادامه سرمایه گذاری آن را نشان می دهد.

کتاب پخش سئو یک منبع پویا است

دفترچه بازی SEO شما باید دارای بینش های عملی باشد تا مراحل بعدی را در صفحات کم تحرک ، برجسته کردن مسائل فنی یا مناطقی برای تقویت مسیرهای تبدیل ، راهنمایی کند تا تیم ها بتوانند به سرعت چنین مشکلات را برطرف کرده و فرصت های جدیدی را برای رشد به دست آورند.

تجسم داده ها این موارد را بیشتر می کند. به جای داشبورد ، نمودارها یا ابزارهای تعاملی ، امکانات مختلفی را که داده ها ارائه می دهند ، به ذینفعان نشان می دهند.

نظارت و تجزیه و تحلیل معیارها در سطح گرانول تر به شما امکان می دهد تا تعامل کاربر را بهتر تجسم کنید و باعث می شود روندها ، اندازه گیری پیشرفت و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بسیار ساده تر شود.

ترکیب حلقه های بازخورد ساختاری و گزارش های شفاف ، یک کتاب پخش SEO را به یک منبع پویا و در حال تحول تبدیل می کند.

این سازگار به طور مداوم ، هدایت شده توسط داده های جدید ، ارتباطات باز و بینش جمعی ، اطمینان حاصل می کند که هر ابتکار سئو حداکثر ارزش را ارائه می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: سهام صورت/شاترستاک



منبع: https://www.searchenginejournal.com/why-seo-playbooks-need-to-collaborate-with-sales-and-brand/536686/